کشف ۸۵ درصدی جرایم جعل و کلاهبرداری در کشور

رئیس پلیس آگاهی فراجا با اشاره به کشف ۸۵ درصد از مجموع جرایم جعل و کلاهبرداری در کشور گفت: در کشف پیش‌دستانه این جرایم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۸ درصد افزایش را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمد قنبری با اشاره به عملکرد ۱۱ ماه در حوزه جعل و کلاهبرداری اظهار کرد: با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون و برون‌سازمانی (برگزاری جلسات مقابله با جعل در وزارت کشور با حضور دیگر وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها واردات دولتی) این پلیس موفق شده است افزایش جرایم جعل را مهار کند.

وی با بیان اینکه رشد جرایم حدود یک درصد بوده است، افزود: طی ۱۱ ماه سال جاری بیش از ۸۷ درصد پرونده‌های جعل در سطح کشور کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد از مجموع جرایم جعل و کلاهبرداری طی این مدت کشف شده است، تصریح کرد: کشف پیش‌دستانه این جرایم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری در حوزه کلاهبرداری علی‌رغم افزایش موارد، پلیس آگاهی موفق به کشف ۸۵ درصد پرونده‌ها در سطح کشور شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد افزایش کشف را شاهد هستیم، دستگیری متهمان پرونده‌های کشف پیش‌دستانه نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۷ درصدی روبه‌رو بوده است.

سردار قنبری خاطرنشان کرد: شایع‌ترین کلاهبرداری‌ها، کلاهبرداری با استفاده از رسیدساز جعلی و کلاهبرداری تحت عنوان خرید و فروش است که در این رابطه به منظور آگاه‌سازی شهروندان هشدارهای پیشگیرانه با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار ارائه شده است، انتظار پلیس از شهروندان این است که به منظور پیشگیری از موارد مشابه، به هشدارها توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه شرکت‌های هرمی نیز ۲۹۳ پرونده به صورت پیش‌دستانه در سطح کشور تحت رسیدگی قرار گرفته است، ادامه داد: علاوه بر پلمب ۶۹ مکان هرمی، ۱۲۰۹ نفر دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی کشور تصریح کرد: پیشرفت فناوری زمینه فعالیت مجرمانه در حوزه جعل و کلاهبرداری را تغییر داده و روند رو به رشد سوءاستفاده از آن در ارتکاب جرایم جعل و کلاهبرداری را افزایش داده که شاهد افزایش وصول گزارش‌های مربوط به تبلیغ و فروش اسناد و اوراق بهادار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستیم؛ بنابراین ضروری است همه سازمان‌ها برای خشک کردن ریشه گردانندگان این جرم و شناسایی و انهدام آن‌ها اقدامات اساسی را در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 731886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.