پرواربندی ۱۵۰ هزار بره نر / وضعیت تولید دام سبک بهتر می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از پرواربندی ۱۵۰ هزار راس بره نر در استان خبر داد و گفت: وضعیت تولید دام سبک در استان بهتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی صبح امروز _پنجشنبه دهم اسفند_ در نشست قرارگاه امنیت غذایی استان که در سالن جلسات ریاست این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: برای سال جدید تولید دام سبک در واحدهای پرواربندی در دستور کار قرار گرفته و وضعیت تولید دام سبک در استان بهتر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از یک میلیون رأس دام سبک در استان وجود دارد که از این میزان بیش از ۴۰۰ هزار رأس مولد هستند. یعنی ۴۰ درصد دام سبک استان قزوین مولد است.

فرمانده قرارگاه امنیت غذایی استان قزوین خاطرنشان کرد: پرواربندی ۱۵۰ هزار رأس بره نر در استان در دست اقدام است و در تلاش هستیم تا این مهم به‌زودی محقق شود، در هر حال رویکرد تولید و تأمین گوشت قرمز در استان باید تغییر کند.

عطایی با بیان اینکه فعال‌سازی واحدهای دامداری در استان و برنامه افزایش تولید گوشت قرمز به‌طور جدی در دست پیگیری معاونت بهبود تولیدات دامی است، ادامه داد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده با هدف ایجاد زیرساخت لازم و تولید گوشت قرمز مورد نیاز، ۳۷۵ واحد پرواربندی گوساله و ۹۸ واحد پرواربندی بره واحدهای سنتی در روستاها وجود دارد.

وی گفت: امکانات تولید دام پای پروار از جمله گوساله و بره نر، فعال‌سازی واحدهای پرواربندی غیرفعال در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی بوده و برای فعال‌سازی این واحدها برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

کد خبر 731875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.