ایران دوستان پای صندوق رأی بیایند

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _پنجشبه دهم اسفند ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «دعوت از همه آحاد ملت برای حضور پرشور در انتخابات» نوشت: رئیس جمهور روز گذشته در جلسه هئت وزیران، برگزاری ۳۷ دوره انتخابات در جمهوری اسلامی ایران و انتخاب همه نهادها و بخش‌های حکومت و حتی نوع نظام سیاسی و قانون اساسی با مراجعه به آرای عمومی را یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی ایران توصیف و تصریح کرد: همه زیرساخت‌ها و مقدمات برای برگزاری پرشور و باشکوه سی‌وهشتمین دوره انتخابات در کشور فراهم و آماده است.

آیت‌الله رئیسی مراجعه به آرای عمومی در مسائل مهم و افزایش مشارکت مردم در انتخابات را راهبرد نظام و موجب افزایش سرمایه اجتماعی دانست و با اشاره به راهبرد دشمن برای ایجاد یأس و تردید میان مردم و کاهش مشارکت، ابراز امیدواری کرد مردم با مشارکت گسترده در انتخابات یک‌بار دیگر دشمنان نظام را ناامید و امید دوستداران جمهوری اسلامی ایران را مضاعف کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر پشتوانه مردمی خود، کشوری مستقل، آزاد و مبتنی بر آرای مردم است، به ایجاد زمینه مناسب و عادلانه برای تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات از جمله در رسانه ملی اشاره و از همه آحاد ملت دعوت کرد به شکل پرشور در انتخابات حضور یابند.

ایران دوستان پای صندوق رأی بیایند

روزنامه کیهان در یادداشت امروز خود با تیتر «وجدانی که بیدار شد» نوشت: دوشنبه هفتم اسفندماه، خبری مثل «بمب» در فضای رسانه‌ای جهان ترکید. خبر، «مهم» بود اما فضای انتخاباتی ایران مجال «درست دیده شدن» این خبر را در کشور نداد. خبر مربوط می‌شد به یک فیلم کوتاهِ حدوداً ۳۰ ثانیه‌ای. جوانی خوش‌رو، در حالی که لباس نظامی بر تن دارد با صدا و چهره‌ای محزون -گویا از واقعیتی ترسناک آگاه شده و وجدانش به درد آمده باشد- رو به دوربینی که در دست راستش بود، می‌گوید: «من آرون بوشنل هستم. عضو نیروی هوایی ارتش آمریکا. دیگر نمی‌خواهم در این نسل‌کشی دست داشته باشم. می‌خواهم یک حرکت اعتراضی بکنم. البته در مقایسه با بلایی که اسرائیل بر سر مردم فلسطین می‌آورد چیزی نیست.» اینها جملاتی هستند که افسر ۲۵ ساله نیروی هوایی آمریکا در حال حرکت به سمت سفارت رژیم صهیونیستی در «واشنگتن دی سی» بر زبان می‌آورد.

فیلم برای یکی دو ثانیه قطع و دوربین دوباره روشن می‌شود. دوربین این بار روبه‌رو و چند متر جلوتر کار گذاشته شده، به شکلی که تمامِ قد او مقابل درب سفارت رژیم صهیونیستی دیده می‌شود. «دیگر نمی‌خواهم در نسل‌کشی غزه شریک باشم. فلسطین را آزاد کنید.» اینها آخرین جملاتی هستند که بوشنل ۲۵ ساله در حالی که خم شده تا به لباس نظامیِ آغشته به مواد آتش‌زایش فندک بزند، بر زبان می‌راند. آتش در کسری از ثانیه تمام بدنش را فرا می‌گیرد. بوشنل ساعاتی بعد در بیمارستان جان داد! این افسر جوان، از چه چیز جنگ غزه باخبر شده بود که تحملش را نداشت؟ آیا این اولین اعتراض به جنایات مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی در حق ملت بی‌دفاع غزه بود؟ با توجه به وجود هزاران افسر و نظامی جوان در نیروهای مسلح آمریکا، آیا امکان وقوع اعتراض‌های مشابه یا حتی جدی‌تر وجود دارد؟

ایران دوستان پای صندوق رأی بیایند

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ایران دوستان پای صندوق رأی بیایند» به سخنرانی روز گذشته رهبر انقلاب دیدار هزاران نفر از رأی‌اولی‌ها و جمعی از خانواده‌های مکرم شهیدان پرداخت و نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز در دیدار هزاران نفر از رأی اولی‌ها و جمعی از خانواده‌های مکرم شهیدان، حضور پرشور و قوی ملت را در انتخابات، تجلی قدرت ملی، تضمین‌کننده امنیت ملی و مأیوس‌کننده دشمنانِ چشم‌دوخته به ایران خواندند و با برشمردن ویژگی‌های نامزد اصلح تأکید کردند انتخابات پرشور، زمینه‌ساز رفع مشکلات، پیشرفت ایران و از ارکان اداره صحیح کشور است و هر کسی ایران، جمهوری اسلامی، انقلاب، قدرت ملی و پیشرفت را دوست دارد روز جمعه به پای صندوق رأی بیاید. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، ایشان نسل جوان بعد از انقلاب را بسیار بیشتر از جوانان قبل، اهل تحقیق و استدلال و منطق و راستی‌آزمایی دانستند و افزودند: جوانان عزیز بدانند که صندوق واقعی رأی و حضور با انگیزه، با شناخت، با توقع و امیدوارانه مردم در انتخابات، آسان به دست نیامده و حاصل مجاهدت‌ها و فداکاری‌های طولانی ملت در مبارزه با استبداد و رژیم طاغوت است.

رهبر انقلاب با اشاره به نوشته‌های برخی عناصر طاغوت درباره ظاهری بودن انتخاباتِ قبل از انقلاب گفتند همان‌طور که آن‌ها هم معترف شده‌اند، لیست برندگان انتخابات از قبل در دربار و حتی گاهی در برخی سفارتخانه‌های خارجی بسته می‌شد و باید همین لیست از صندوق‌ها درمی‌آمد.

ایران دوستان پای صندوق رأی بیایند

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حمله حماس از شمال» نوشت: شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد از جنوب لبنان پایگاه‌های صهیونیست‌ها در شمال اراضی اشغالی را هدف قرار داده است. گردان‌های القسام در لبنان افزود از جنوب لبنان مقر فرماندهی تیپ ۷۶۹ شرقی در «پادگان غیبور» و «پادگان فرودگاه» در بیت هیلل را با ۴۰ موشک گراد در پاسخ به ادامه کشتار غیرنظامیان در غزه و ترور فرماندهان و برادران‌شان در ضاحیه جنوبی بیروت هدف قرار داده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز تأیید کرد شلیک ۱۰ موشک از لبنان به سمت شهرک‌هایی در اصبع‌الجلیل را رصد کرده که تعدادی از موشک‌ها به داخل کریات شمونا سقوط کردند. از سوی دیگر، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد طی حمله اخیر از لبنان به شهرک بیت هیلل در الجلیل‌علیا خسارت‌های مادی رخ داد. پیش از این آژیرهای هشدار در کریات شمونا، معیان باروخ، کفاریووآل، گوشرین و بیت هیلل در الجلیل علیا به‌دنبال شلیک موشک از لبنان به صدا درآمد. پلیس رژیم صهیونیستی از ساکنان شمال اراضی اشغالی خواست از نزدیک شدن به مناطقی در کریات شمونا که موشک‌ها به آنجا شلیک شده، خودداری کنند. از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اطراف شهرک راشیا الفخار و مناطق خربه سلم و رامیه و شهرک عیناتا را در جنوب لبنان هدف قرار داد. از هفتم اکتبر تاکنون نیروهای حزب‌الله لبنان در شمال سرزمین‌های اشغالی با اسرائیل درگیر شده‌اند. دو روز قبل هم اسرائیل به بعلبک در شرق لبنان حمله کرد و حزب‌الله هم در پاسخ، برخی پایگاه‌های نظامی شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف گرفت. این در حالی است که انجام عملیات‌های القسام علیه صهیونیست‌ها به‌طور عمده متمرکز در مرزهای غزه بوده و حمله به مناطق شمالی فلسطین اشغالی کم‌سابقه است.

ایران دوستان پای صندوق رأی بیایند

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «در اندیشه همسایه» را برگزید و نوشت: سرمای ناگهانی هوا و بارش برف در آخرین روزهای زمستان، بسیاری از مدارس و ادارات کشور را تعطیل کرد. ناترازی انرژی مدت‌هاست به عنوان یک چالش اقتصاد مطرح می‌شود و حالا در مقاطعی از سال مصرف انرژی بر تولید آن پیشی می‌گیرد. در این میان بسیاری از آمارها حاکی از مصرف بالای انرژی در کشور است و بنا بر گفته کارشناسان، دیگر راهی جز مصرف بهینه انرژی برای کشور باقی نمانده است.

سرمای ناگهانی هوا در آخرین روزهای زمستان سبب شد که نگرانی‌هایی برای ناپایداری شبکه گاز و برق کشور ایجاد شود. در همین زمینه جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به پایداری توده هوای سرد حاکم بر کشور در روزهای آینده، امکان افت فشار گاز در استان‌های نیمه شمالی را محتمل دانست و از عموم هم‌وطنان درخواست کرد با مصرف بهینه و خاموش‌کردن یک بخاری یا گرم‌کردن حداقل فضا در محیط کار و منازل، دیگر هم‌وطنان خود به‌ویژه در استان‌های شمال غرب، شمال و شمال شرق را یاری کنند. به گزارش ایسنا وزیر نفت گفت: «با توجه به موج بی‌سابقه سرمای فراگیر و پایدار در اسفندماه، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری در روزهای اخیر با جهش و به‌صورت تصاعدی بالا رفته است و در صورت تداوم همین فشار مصرف، احتمال افت فشار گاز در سرشاخه‌های شبکه گازرسانی در استان‌های شمال غرب، شمال و شمال شرق وجود دارد.»

ایران دوستان پای صندوق رأی بیایند

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «اولین قطب‌نما از تورم ۱۴۰۳» نوشت: آمارهای تورم نقطه‌به‌نقطه تولیدکننده در بهمن ماه، به شکل غیررسمی از سوی سخنگوی دولت اعلام شد. این آمار حاکی از آن است که تورم نقطه‌به‌نقطه تولیدکننده در بهمن ماه به ۲۸ درصد رسیده است. این رقم کمترین سطح از خرداد سال ۱۳۹۹ بوده است. تورم ماهانه تولیدکننده نیز در بهمن ماه ۱.۲ درصد بوده است. طبق آمارها سطح تورم مصرف‌کننده نیز در ماه‌های اخیر روندی کاهشی را طی کرده و به ۳۵.۸ درصد در بهمن‌ماه امسال رسیده است. با توجه به پیش‌نگر بودن تورم تولیدکننده می‌توان انتظار داشت در صورت ادامه‌دار بودن کاهش نرخ رشد نقدینگی و ثبات نسبی، نرخ تورم مصرف‌کننده نیز روند کاهشی خود را در سال آینده ادامه دهد. در کنار این موضوع باید تاکید کرد اعلام آمارها به صورت شفاهی و سلیقه‌ای، بدون انتشار گزارش‌های تفصیلی مراکز آماری، باعث می‌شود نتوان تحلیل دقیقی از ابعاد آمار ارائه کرد.

ایران دوستان پای صندوق رأی بیایند

کد خبر 731800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.