۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
تبریز به استقبال بهار می‌رود

مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز با آغاز طرح «استقبال از بهار» به آماده‌سازی محیط شهر پرداخته‌اند تا این کلان‌شهر، شایسته به پیشواز سال جدید برود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، هم‌زمان با فرارسیدن نوروز سال ۱۴۰۳، مناطق ده‌گانه شهرداری کلان‌شهر تبریز با هدف زیباسازی محیط شهر، شادابی و نشاط شهروندان و مسافران نوروزی با نهایت دقت و ظرافت اقدام به اجرای طرح استقبال از بهار در قالب اکیب‌های خدماتی و تنظیف شهر می‌کنند.

هم‌زمانی حلول ماه مبارک رمضان با آغاز سال جدید، رنگ و بوی دیگری به شهرهای اسلامی به ویژه تبریز، فیروزه جهان اسلام خواهد بخشید. عید نوروز فرصتی برای طبیعت‌گردی، حضور در مکان‌های طبیعی، زیارتی و گردشگری محسوب می‌شود و شهرداری تبریز اقدامات مطلوبی را برای آغاز فصل جدید طبیعت آغاز کرده است.

آماده‌سازی محیط شهری تبریز با هدف سرعت‌بخشی و ارتقای کیفیت ارائه خدمات برای استقبال از بهار در سطح مناطق ده‌گانه شهر دنبال می‌شود و مدیریت مناطق برای استقبال از بهار طبیعت طرح‌های ویژه‌ای در نظر گرفته‌اند.

لکه‌گیری و چاله‌زدایی معابر منطقه یک تبریز

حمید شاهوردی، شهردار منطقه یک تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای عملیات لکه‌گیری و چاله‌زدایی سطح منطقه در قالب طرح «استقبال از بهار» اظهار می‌کند: هم‌زمان با آغاز این طرح و در تداوم طرح «نگهداشت شهری» معاونت محیط زیست و خدمات شهری منطقه با هدف ساماندهی و اصلاح آسفالت معابر اقدام به برنامه‌ریزی برای لکه‌گیری و چاله‌زدایی کرده است.

وی می‌افزاید: بر همین اساس، در مسیرهای خیابان شهیدان ابراهیمی، ۱۰ متری لاله، کوی نسترن، یوسف‌آباد، خیابان شهید رحیم‌لو و عباسی ایستگاه طاق تا توانیر اقدامات لکه‌گیری و چاله‌زدایی با توزیع آسفالت انجام شد و در مسیر خیابان بعثت نیز عملیات کاترزنی به‌منظور اصلاح مسیر آغاز شده است که پس از این مرحله اقدامات زیرسازی و توزیع آسفالت اجرایی می‌شود.

تبریز به استقبال بهار می‌رود

پاک‌سازی معابر شهرداری منطقه دو تبریز

موسی عیلپور، شهردار منطقه ۲ تبریز در خصوص این طرح تصریح می‌کند: در تداوم پاک‌سازی اساسی معابر سطح منطقه در آستانه سال نو و ادامه اجرای «استقبال از بهار» توسط عوامل این منطقه، کوی دادگستری و محلات تابعه آن تنظیف اساسی شد.

وی ادامه می‌دهد: با هدف رفاه حال شهروندان و اهالی کوی دادگستری، محلات آن از جمله کوی مرکب‌ساز، ولایت و سهند رفت و روب اساسی شده و آب‌روهای روباز و سرپوشیده نیز از حیث گل و لای پاک‌سازی شده است.

شهردار منطقه ۲ تبریز عنوان کرد: پل‌های فلزی مقابل ورودی محلات کوی دادگستری نیز در برنامه پاک‌سازی امروز تنظیف و لایروبی شد.

لکه‌گیری اتوبان شهید پاسداران تبریز

اکبر پورخردمند، شهردار منطقه ۵ تبریز خاطرنشان می‌کند: پاک‌سازی و برداشت زباله و نخاله، لکه‌گیری آسفالت و جاروب مکانیزه در معابر اصلی و فرعی توسط عوامل معاونت خدمات شهری و نظارت امور شهر آغاز شده است.

وی اضافه می‌کند: عملیات پاک‌سازی معابر شهرک باغمیشه، کاج غربی و معابر فرعی توسط عوامل ناحیه یک انجام می‌شود و همکاران ناحیه دو نیز لکه‌گیری و آسفالت اتوبان پاسداران از طرح تبادل امام علی (ع) تا دانشگاه آزاد و از دانشگاه آزاد تا پل نصر را با رعایت کامل موارد ایمنی آغاز کرده‌اند.

شهردار منطقه پنج تبریز ادامه می‌دهد: پاک‌سازی و برداشت زباله و نخاله به همراه لکه‌گیری آسفالت، حدفاصل پل فلزی تا میدان بسیج و ادامه تا جاده تهران توسط عوامل ناحیه سه با رعایت کامل موارد ایمنی در حال انجام است.

تنظیف معابر شهرداری منطقه ۶ تبریز

رضا جان‌فشان نوبری، شهردار منطقه ۶ تبریز با بیان این مطلب اظهار می‌کند: با نزدیک شدن به پایان سال و در آستانه سال جدید، طرح خدمات محله به محله با مضمون «استقبال از بهار» در قالب یک برنامه مدون و منسجم با انجام پاکسازی معابر و ارائه خدمات شهری، از اواسط بهمن آغاز شده است و تا آخر سال اجرا می‌شود.

وی می‌افزاید: چشم‌انداز خدمات شهری رسیدن به سطح مناسبی از استانداردهای خدمات شهری در ابعاد کیفی و کمی است که در این راستا با تحقق تمام طرح‌های عملیاتی و اجرایی که در نظر گرفته‌ایم، به یاری خداوند متعال می‌توانیم گام‌های مهمی در این راستا برداریم.

شهردار منطقه شش تبریز، ارائه خدمات محله‌ای را جزو مهم‌ترین اهداف طرح استقبال از بهار می‌داند و تصریح می‌کند: تنظیف و شست‌وشوی معابر، لایروبی آبروها و کانال‌ها، جمع‌آوری مصالح و نخاله، پاک‌سازی مبلمان شهری، امحای دیوارنوشته‌های غیرمجاز، ترمیم جداول، حذف پل‌های زائد و ترمیم پل‌های معیوب، تنظیف و رفت و روب قطعات خالی در حوزه منطقه، همسطح‌سازی دریچه‌ها، ساماندهی و پاک‌سازی و شست‌وشوی باکس‌های زباله، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و شست‌وشوی مبلمان شهری از اقداماتی است که معابر اصلی و فرعی سطح حوزه منطقه شش تبریز اجرا خواهد شد.

جان‌فشان نوبری می‌گوید: لکه‌گیری معابر برای حذف موانع عبوری شهروندان، یک‌دست کردن مسیرها، هرس درختان و گل‌کاری در معابر و میادین سطح حوزه با کاشت گل‌های تولیدی منطقه به منظور تقویت و تلطیف روحیه شهروندان از فعالیت‌هایی محسوب می‌شود که در سطح این منطقه عملیاتی می‌شود.

تبریز به استقبال بهار می‌رود

اجرای ۴۸ برنامه در قالب «استقبال از بهار»

حسین منیری‌فر، شهردار منطقه ۸ تبریز اظهار می‌کند: شهرداری این منطقه در راستای ارائه خدمات بهینه به همشهریان، پاکیزگی و طراوت‌بخشی به شهر و با هدف آماده‌سازی منطقه ۸ برای نوروز ۱۴۰۳، طی برنامه زمان‌بندی شده اقدام به اجرای ۴۸ برنامه استقبال از بهار خواهد کرد.

وی به اهم برنامه‌های شهرداری این منطقه برای استقبال از بهار در اسفند می‌پردازد و می‌گوید: در قالب این طرح تنظیف و شست‌وشوی کامل معابر، آسفالت‌ریزی معابر، کاشت ۴۵۰ هزار بوته گل بهاره، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و جداول، برداشت نخاله و مصالح مازاد مانده در محلات، حذف آلودگی‌های بصری و نصب المان‌های نوروزی اجرایی خواهد شد.

شهردار منطقه ۸ تبریز از شهروندان می‌خواهد تا در انجام این طرح در کنار عوامل خدماتی باشند تا در سال نو، تبریز را آماده‌تر و زیباتر از همیشه ببینیم.

تبریز به استقبال بهار می‌رود

کاشت ۲۴ هزار بوته در فضای سبز شهرداری منطقه ۹ تبریز

هادی بدری، شهردار منطقه ۹ تبریز در این خصوص تاکید می‌کند: شهرداری این منطقه در راستای استقبال از بهار طبیعت، پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز شهری سطح این حوزه را مهیای میهمان‌نوازی از مسافران نوروزی می‌کند.

وی می‌افزاید: با تلاش سبزبانان و تلاشگران حوزه فضای سبز تا آغاز سال جدید، کاشت بیش از ۲۴ هزار انواع بوته‌های گل‌های فصلی در پارک‌ها، بوستان‌ها و فضاهای سبز منطقه برنامه‌ریزی شد و عملیاتی می‌شود.

شهردار منطقه ۹ تبریز خاطرنشان می‌کند: در این طرح، گل‌های بنفشه، شب‌بو و همیشه‌بهار با طرح‌های منظم و ابلاغی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کلان‌شهر تبریز، کاشت می‌شود.

شهرداری تبریز اسفند سال جاری اقدامات مطلوبی را در خصوص طرح «استقبال از بهار» انجام داده است.

گزارش از: شاهین بدرحیدری

کد خبر 731792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.