استفاده از ظرفیت جوانان از برنامه‌های ویژه دولت سیزدهم است

استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت جوانان، از برنامه‌های ویژه دولت سیزدهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد قناعت عصر امروز _چهارشنبه نهم اسفند_در گفت و شنود با جوانان و نشست صمیمی با نخبگان و کنشگران استان، اظهار کرد: مدیران ما به این باور رسیده‌اند که رشد و توسعه بدون استفاده از ظرفیت جوانان، امکانپذیر نیست.

وی با تأکید بر اینکه جوانان، خط مقدم نشاط، توانمندی و انگیزه‌اند، تصریح کرد: مدیران می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان، در مجموعه کاری خود پویایی و بالندگی ایجاد کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این باور جوان امروز ماست که همه کارها با عزم و اراده شدنی است و ما هیچ بن‌بستی نداریم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات گفت و شنود با جوانان توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: این جلسات، فرصت مناسبی برای شناسایی جوانان نخبه، مستعد و توانمند استان است.

قناعت به برخی موضوعات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: تحقق برخی از موارد مطرح شده به جهت اینکه منع قانونی دارند و نامتعارف می‌باشند، مقدور و ممکن نیست، برخی موارد نیاز به پیگیری در مرکز را دارند که قطعاً در دستور کار قرار می‌گیرند و آن دسته که در داخل استان به پاسخ می‌رسند، در دستور کار مدیران قرار خواهند گرفت.

وی علت اصلی طرح برخی سوالات را ناآگاهی از اقدامات صورت گرفته در استان عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم در دو سال گذشته، اقدامات قابل توجهی در حوزه زیرساختی خراسان جنوبی انجام داده است.

استاندار خراسان جنوبی از اجرای راه آهن و انتقال آب دریای عمان به عنوان دو ابرپروژه یاد کرد و اظهار داشت: اجرای این دو پروژه، جذب سرمایه گذار و روند توسعه استان را شتاب می‌بخشند.

وی تأکید کرد: اجرای این دو پروژه، انقلابی در کشور به ویژه در منطقه شرق ایجاد خواهد کرد.

قناعت اجرای خط انتقال گاز از دوراهی دشتک زابل به نهبندان، راه اندازی کارخانه قند قهستان، نهضت ملی مسکن، آغاز عملیات اجرایی دو پست برق ۴۰۰ کیلوولت و … را از دیگر اقدامات ارزنده دولت سیزدهم برشمرد.

وی آمار اقدامات صورت گرفته و اعتباراتی که در این دو سال در استان هزینه شده، قابل مقایسه با گذشته نیست.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به مطالبات مطرح شده در این جلسه اشاره کرد و گفت: فلسفه وجودی سمن‌ها این است که در رفع ضعف‌ها و مشکلات در کنار دولت باشند.

قناعت با تأکید بر اینکه برخی نگاه‌ها باید تغییر کنند، متذکر شد: وظیفه دولت، تعیین اولویت‌ها و حمایت از سمن‌هاست و سمن‌ها هم می‌بایست کمک کار دولت بوده در رفع مشکلات همراه باشند.

کد خبر 731729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.