جنگ امروز فراتر از جنگ فیزیکی در فضای رسانه است

شهردار کرمانشاه با تاکید بر اهمیت رسانه گفت: رسانه قدرت دارد و ممکن است مورد سو استفاده قرار گیرد، اما امیدوارم بر قواعد و قانونمندسازی رسانه بیشتر کار شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، نادر نوروزی امروز _چهارشنبه نهم اسفند_ در جمع خبرنگاران با تاکید بر نقش رسانه‌ها در توسعه و پیشرفت کرمانشاه، اظهار کرد: در دوره‌های مختلف زندگانی بشر اطلاع رسانی از طرق مختلف صورت می گرفته که به وسیله آنها اطلاعات منتقل و ارتباطات برقرار می‌شد.

وی افزود: دوره نخست دوران خرافات بوده، سپس فلسفه، علم و دانش مطرح شده و در نهایت در عصر حاضر عصر اطلاعات نامگذاری شده است، در این عصر قدرت در دست کسی است که رسانه و اطلاعات داشته باشد.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: در عصر حاضر سرعت انتقال اطلاعات به لحظه رسیده است و این سرعت می‌تواند فرصت و تهدید باشد، چرا که باید مراقب بود که آنچه از این ابزار منتقل می‌شود چیست.

نوروزی ادامه داد: زندگی بشر در دوره کنونی به گونه‌ای شده که انسان نمی‌تواند تلفن همراه را لحظه‌ای از خود جدا کند، چرا که مغز ما به تصرف اطلاعات درآمده، بدون اینکه بدانیم چه اتفاقی برای ما رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: نقش مهم و تأثیرگذار مقام معظم رهبری در روشنگری جامعه بسیار زیاد است، ایشان چند دهه از جامعه جلوتر است، سه دهه پیش در مورد هجمه فرهنگی صحبت به میان آورده و در این خصوص هشدار دادند و امروز همان امر رخ داده است.

شهردار کرمانشاه اضافه کرد: افرادی سعی در تسلط بر ذهن جوانان ما دارند، در حال تغییر ذهن‌ها هستند و به وسیله ابزار رسانه برای ما اندیشه تولید و اضطراب وارد می‌کنند.

نوروزی عنوان کرد: حتی عامل خوشحالی یا ناراحتی ما را نیز رسانه تعیین می‌کند، ما درگیر جنگی هستیم که در آن قصد تسلط بر ذهن ما را دارند و می‌خواهند ما را به سمت حواشی ببرند که نمونه آن اتفاقات سال گذشته بود که خسارات زیادی به کشور وارد کرد.

وی گفت: این درگیری فکر و ذهن ما در فضای مجازی نوعی جنگ نرم است، اما ژنرال‌های این جنگ همین رسانه‌ها هستند، رسانه‌ای که تولید محتوای مؤثر می‌کند می‌تواند در جنگ نرم مؤثر باشد، اما برای تأثیرگذاری رسانه‌ها عواملی مهم مؤثر هستند.

شهردار کرمانشاه تصریح کرد: ترور فیزیکی جسم انسان را مرعوب می‌کند، اما ترور شخصیتی می‌تواند بسیار ویرانگرتر باشد، اخلاق حرفه‌ای در تمام مشاغل وجود دارد، اما در رسانه باید بیشتر باشد زیرا هر جا که قدرت بیشتر بود باید اخلاق پررنگ‌تر باشد.

نوروزی افزود: در فضای رسانه کرمانشاه دچار ناهنجاری هستیم، زیرا رسانه قدرت دارد و ممکن است سو استفاده شود، اما امیدوارم بر قواعد و قانونمند سازی رسانه بیشتر کار شود.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌ها بر نوشته‌ها و قلم خود بیشتر کار کنند و ما نیز در مجموعه مدیریت شهری آمادگی هر نوع کمک و همکاری را برای رشد رسانه‌ها داریم، چرا که اعتقاد داریم نقش رسانه‌ها در توسعه و پیشرفت شهر مهم بوده و می‌توانند برای رشد و تعالی مدیریت شهری کمک‌های بسیاری کنند.

کد خبر 731667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.