تالاب‌های ۱۱‌گانه دریاچه ارومیه وضعیت خوبی دارد

رئیس سازمان محیط زیست گفت: قبل از بارش‌های اخیر، تالاب‌های ۱۱گانه اقماری دریاچه ارومیه با توجه به انتقال آب و تامین حقابه، وضعیت خوبی داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته پیش از دریاچه ارومیه بازدید کردم، سازمان محیط زیست اقدامات خوبی را انجام می‌دهد، قبل از بارش‌های اخیر، تالاب‌های ۱۱ گانه اقماری دریاچه ارومیه با توجه به انتقال آب و تأمین حقابه، وضعیت خوبی داشتند.

وی افزود: وضعیت حیات وحش دریاچه هم خیلی خوب بوده، تراز دریاچه به ۱.۵ میلیارد متر مکعب رسیده است، آب دو سد هم رهاسازی شد و وزارت نیرو پای کار آمده و حقابه را رعایت می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سد شهید کاظمی مهاباد ۳۰ مترمکعب بر ثانیه و از سد بوکان ۱۵۰ مترمکعب رهاسازی آب انجام شده است و رهاسازی آب بقیه سدها هم تا پایان سال انجام می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت حقابه هیرمند خاطرنشان کرد: هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است، اما وزارت نیرو مرتب با طرف مقابل جلسه دارد، بحث حقابه محیط زیست را تفکیک کردیم و به آن‌ها اعلام کردیم که این موضوع باید از توافق ایران و افغانستان جدا شده و منتظر این هستیم که مسئولان آن‌ها به ایران بیایند و موضوع پیگیری شود.

کد خبر 731626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.