اصلاح درزهای انبساطی زیرگذر شهید آقاخانی با ۱۷.۲ میلیارد ریال اعتبار

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه اصلاح درزهای انبساطی زیرگذر شهید آقاخانی با اعتبار ۱۷.۲ میلیارد ریال گفت: این زیرگذر یکی از بزرگترین تونل‌های شهری کشور در اصفهان است که در روان‌سازی تردد هشت هزار خودرو نقش دارد.

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پل‌های سواره‌رو، بخش مهمی از شبکه حمل‌ونقل و ترافیک شهر است و یکی از اجزای مهم در این سازه‌ها، درزهای انبساطی است.

وی افزود: درزهای انبساطی، باید ضمن فراهم کردن امکان انبساط و انقباض عرشه پل، بستری مناسب برای عبور خودروها از پل فراهم کند و از نشت آب به زیرسازه پل جلوگیری کند.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه زیرگذر شهید آقاخانی در خیابان بزرگمهر، یکی از بزرگترین تونل‌های شهری کشور با طولی برابر ۱۱۵۰ متر و عرض ۱۷ متر است که این خیابان اصلی را به یک خیابان دو طبقه تبدیل کرده است، ادامه داد: این خیابان سال ۱۳۸۷، به‌منظور ساماندهی حلقه دوم ترافیکی اصفهان احداث شده است و در روان‌سازی تردد روزانه هشت هزار خودرو نقش دارد.

توکلی‌پور تاکید کرد: خیابان بزرگمهر یکی از معابر اصلی کلان‌شهر اصفهان است که از شمال به میدان احمدآباد و از جنوب به پل بزرگمهر و رودخانه زاینده‌رود منتهی می‌شود، از این‌رو کیفیت درزهای انبساطی زیرگذر شهید آقاخانی نقش مهمی در رضایت شهروندان ایفا می‌کند که دارای ۳۸ درز انبساطی آسفالتی در دو طرف مسیر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: عملیات اصلاح درزهای انبساطی، موضوعی تخصصی است و با توجه به محدودیت تعداد شرکت‌های توانمند در این زمینه و افزایش مدت زمان لازم برای انتخاب پیمانکار، مدیریت نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری در سال گذشته نسبت به توانمندسازی و ارائه آموزش‌های لازم به پیمانکاران در این خصوص، اقدام کرده است و با توجه به اینکه پروژه اصلاح درزهای انبساطی زیرگذر شهید آقاخانی نیز توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان اجرا شده است، این پروژه با هزینه و مدت زمان کمتر نسبت به پروژه‌های مشابه انجام شده است.

مدیرکل نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه پروژه اصلاح درزهای انبساطی پل شهید آقاخانی از ششم مهر سال جاری آغاز شد و هشتم بهمن به پایان رسید، ادامه داد: در این پروژه از آسفالت سرباره‌ای، به‌عنوان آسفالتی نوین استفاده شده است که در تولید آن از سرباره ذوب‌آهن و مجتمع فولاد مبارکه استفاده می‌شود که موجب افزایش اصطکاک لاستیک‌های وسایل نقلیه شده و از لغزندگی جلوگیری می‌کند که علاوه بر آن، به خاطر بافت و جنس سنگدانه‌ها، جمع شدن آسفالت را کاهش می‌دهد.

توکلی‌پور تاکید کرد: استفاده از منابع تجدید شونده برای تولید آسفالت سرباره‌ای از ویژگی‌های مثبت این مصالح است که موجب کاهش آلودگی محیط زیست، حفظ منابع طبیعی و کاهش مصرف انرژی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی مدت چهار ماه در مجموع ۳۱۰ متر درزهای آسفالتی از جمله درزهای رفیوژ میانی اصلاح شد که اتصال این درزها با جزئیات خاص موجب افزایش طول عمر سنگ‌فرش‌ها و زیبایی آن می‌شود.

مدیرکل نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه این پروژه ۱۷.۲ میلیارد ریال هزینه داشته است، ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن یکی از بزرگترین بیمارستان‌های شهر اصفهان در مقابل زیرگذر شهید آقاخانی و مرکزیت این خیابان کیفیت درزهای انبساطی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که این مهم انجام شد و برای جلوگیری از اختلال در تردد وسایل نقلیه آن را به‌صورت شبانه با رعایت نکات ایمنی و به نحوی که حتی تردد تونل مختل نشود، اجرا کردیم.

کد خبر 731587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.