فرهنگیان ۱۸ استان خانه‌دار می‌شوند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و مسکن و شهرسازی از خانه‌دار شدن ۱۰۰ هزار فرهنگی خبر داد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ امضا شده، زمین‌های مناسب برای ساخت این خانه‌ها در ۱۸ استان تعیین شده است و تا پایان دولت سیزدهم تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در خصوص میزان آورده فرهنگیان اظهار کرد: این آورده مطابق قانون تأمین مسکن خواهد بود، اما به‌دنبال این هستیم تا آن بخش از سهم معلمان با کمک و مشارکت بانک‌ها به تدریج پرداخت شود تا فشار کمتری به این قشر وارد شود.

وی با بیان اینکه تلاشمان این است که در همین دولت این امر را به نقطه مطلوبی برسانیم افزود: طبق قانون تأمین مسکن فرهنگیان، ۴۰ درصد مسکنی که ساخته می‌شود با اولویت فرهنگیان است؛ این قانون در کنار قانون جدید یک فرصتی ایجاد کرده تا بتوانیم مشکل تأمین زمین در ۱۸ استان را رفع کنیم این در حالی‌است که مشکل مابقی استان‌های دیگر نیز برطرف خو اهد شد و به‌تدریج به این طرح ملحق خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مقدمات تحویل زمین‌های مناسب در ۱۸ استان به معلمان با بهره‌گیری از قانون تأمین مسکن فرهنگیان و قانون جدید انجام شده است و در مابقی استان‌ها نیز به‌تدریج این مشکل برطرف می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم مابقی معلمان به‌ویژه معلمان جوان که از نظر وزارت مسکن دارای شرایط لازمه بوده و فرم «ج» آنها سبز است نیز صاحب مسکن شوند.

کد خبر 731355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.