منطقه ۸ اصفهان خانه‌تکانی می‌شود

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه این منطقه یکی از مبادی اصلی ورود شهر اصفهان برای مسافران محسوب می‌شود، گفت: شهرداری منطقه ۸ به رسم هر سال، خانه‌تکانی خود را از بهمن سال جاری آغاز کرده است و به استقبال بهار طبیعت و بهار قرآن خواهد رفت.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خانه‌تکانی منطقه ۸ شهرداری اصفهان اظهار کرد: اصفهان از شهرهای مرکزی و پرجمعیت کشور محسوب می‌شود که به‌واسطه قدمت، اصالت و جذابیت‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری از شهرهای جاذب گردشگر به‌خصوص در نوروز به‌شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه منطقه ۸ یکی از مبادی اصلی ورود شهر اصفهان برای مسافران محسوب می‌شود، افزود: این منطقه به رسم هر سال، خانه‌تکانی خود را از بهمن آغاز کرده است و به استقبال بهار طبیعت و بهار قرآن خواهد رفت.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه ۱۰۵ میلیارد ریالی اقدامات معاونت عمران این منطقه در پایان سال جاری تصریح کرد: اجرای بیشتر پروژه‌های عمرانی همچون پیاده‌روسازی، آسفالت معابر اصلی و فرعی، همچنین حفر چاه‌های جذبی در ایام پایانی سال شدت می‌گیرد، همچنین قراردادهای جدیدی از موارد فوق انعقاد به فعالیت پایانی سال افزوده می‌شود.

باقری با بیان اینکه نمای شهر با کاشت گل جلوه‌ای مطلوب می‌گیرد، بیان کرد: عملیات کاشت ۱۰ هزار متر مربع از فضاهای سبز منطقه ۸ با گل بنفشه تزئین شده و عملیات کاشت ۲۵ هزار گل شب‌بو نیز در دست اقدام است، همچنین ۵۰ فلاورباکس نیز با گل‌های زینتی آماده‌سازی و در میدان‌ها و خیابان‌های اصلی و ورودی شهر نصب خواهد شد که این اقدامات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در خدمات شهری منطقه ۸ انجام گرفت.

وی ادامه داد: هرس و رفع خطر درختان از دیگر فعالیت‌های واحد فضای سبز منطقه ۸ است که از اوایل بهمن تا اواسط اسفند به طول می‌انجامد.

باقری با اشاره به فعالیت‌های امور شهری اظهار کرد: رنگ آمیزی جداول از اواسط بهمن در خیابان‌های سطح منطقه ۸ شروع شده که به‌دنبال آن رنگ‌آمیزی نمادهای شهری، پایه تابلوهای راهنمایی‌ورانندگی و نرده‌های ترافیکی به همراه دارد، همچنین امحای برچسب و آگهی‌های در منازل، پاک‌سازی محله‌ها به صورت شست‌وشو توسط خودروهای جدول‌شوی به مرور در معابر فرعی و کوچه‌ها انجام می‌شود.

در سطح این منطقه، ۴۰ آب‌نما وجود دارد که از یک ماه گذشته تا پایان سال مرمت و رنگ‌آمیزی می‌شود

وی افزود: حجم روزانه بارگیری زباله در منطقه ۸، ۱۰۶ تن است که این میزان در سه شب آخر سال گذشته بیش از ۲۱۰ تن بوده است، به همین دلیل در سال جاری بارگیری ضایعات، پاک‌سازی معابر و جمع‌آوری اقلام حجیم حاصل از خانه‌تکانی شهروندان با افزایش ۵۰ درصدی تجهیزات و نیروهای خدماتی، صورت می‌گیرد.

باقری ادامه داد: در سطح این منطقه، ۴۰ آب‌نما وجود دارد که از یک ماه گذشته تا پایان سال مرمت و رنگ‌آمیزی می‌شود، همچنین رنگ‌آمیزی سایت‌های بازی، وسایل حرکت‌درمانی، نیمکت‌ها و سطل‌های زباله نیز در دست اقدام است.

وی بیان کرد: با نزدیک شدن به پایان سال جاری طبق سنوات گذشته سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان نمادهایی با موضوع بهار طبیعت و بهار قرآن در سطح شهر نصب می‌کند، همچنین این سازمان در منطقه هشت سفره‌های هفت‌سین را در چهار میدان اصلی همچون میدان شهدا، میدان جمهوری، خانه‌اصفهان و خیابان جابر انصاری به نمایش می‌گذارد.

باقری با اشاره به واحد کنترل نظارت، خاطرنشان کرد: به‌منظور افزایش زیبایی‌های شهری، تسهیل در عبور و مرور خودروها و عبور بهتر عابران پیاده نیروهای کنترل نظارت به صورت بیست‌وچهارساعته برسد معبر کاسبان و دست‌فروشان نظارت خواهند داشت.

وی ضمن اشاره به هزینه ۳۰ میلیارد ریالی فعالیت‌های معاونت ترافیک اضافه کرد: عملیات نوسازی تجهیزات ترافیکی معیوب همچون بولاردها و تابلوهای علائم ترافیکی انجام شده است، همچنین عملیات خط‌کشی معابر اصلی و فرعی سطح منطقه ۸ و شناسایی و رفع خطر نقاط حادثه‌خیز انجام می‌شود.

کد خبر 731349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.