بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری تا پنجشنبه ادامه دارد/ جمعه سردترین روز ۱۴۰۲ خواهد بود

معاون پیش‌بینی و توسعه هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت:سامانه بارشی جدیدی از اواخر امشب_ سه‌شنبه هشت اسفند_ وارد استان خواهد شد و به تدریج روز چهارشنبه این سامانه فراگیر خواهد شد و باعث بارش برف و باران، گاهی وزش باد نسبتاً شدید خواهد شد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به شرایط جوی چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر (صبح سه‌شنبه) در قالب ایستگاه‌های استان شاهد پدیده مه و کاهش دید هستیم، این مه به صورت رقیق هست و کمترین دید افقی برای بروجن، حداکثر دو کیلومتر و همچنین کاهش دید برای شهرکرد حداکثر پنج کیلومتر است.

وی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای استان، افزود: سامانه بارشی جدیدی از اواخر امشب_ سه‌شنبه هشت اسفند_ وارد استان خواهد شد و در برخی مناطق به ویژه نوار شمالی استان باعث بارندگی پراکنده خواهد شد، به تدریج روز چهارشنبه این سامانه فراگیر خواهد شد و باعث بارش برف و باران، گاهی وزش باد نسبتاً شدید و کاهش دما خواهد شد.

نوروزی ادامه داد: این سامانه بارشی تا روز پنجشنبه در برخی مناطق استان فعالیت خواهد کرد، بارش‌ها برای شهرکرد برف و باران توأمان و عمده فعالیت این سامانه برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، کیار، فارسان و لردگان خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و توسعه هواشناسی استان تصریح کرد: با توجه به بارش برف در سطح استان لغزندگی معابر و جاده‌ها را خواهیم داشت و توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و صعود به ارتفاعات در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خودداری شود.

وی اضافه کرد: با خروج این سامانه به تدریج روند کاهش دما از ظهر پنجشنبه اتفاق خواهد افتاد، به‌طوری که روز جمعه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و می‌توان گفت جمعه یکی از سردترین روزهای سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

معصومه نوروزی خاطرنشان کرد: هوای سرد برای روز شنبه هم ادامه خواهد داشت و توصیه می‌شود که در مصرف حامل‌های انرژی صرفه‌جویی شود.

وی ادامه داد: امروز _ سه‌شنبه هشتم اسفند_ بلداجی با هفت درجه زیر صفر سردترین ایستگاه استان بود، دما شهرکرد هم منفی سه درجه گزارش شد.

کد خبر 731276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.