تاکید دولت بر طرح فجرانه خرید ۱۱ کالای تعیین‌شده است

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در طرح فجرانه دولت، سبد کالایی مورد هدف قرار گرفته است که شامل ۱۱ قلم کالا شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین امنیت غذایی دهک‌های یک تا هفت و کمک به رونق بازار است.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طرح فجرانه دولت، سبد کالایی مورد هدف قرارگ رفته است که شامل ۱۱ قلم کالای گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین امنیت غذایی دهک‌های یک تا هفت و کمک به رونق بازار بوده است.

وی افزود: این کالاها با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تأمین می‌شود که مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: این سبد کالایی دارای قیمت مشخصی است قیمت روز سبد شامل ١١ قلم، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده که خانوارهای دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته باید قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان از جیب خود پرداخت کنند و مابه‌التفاوت آن با سال ۱۴۰۲ از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود؛ به عبارتی تفاوت دو سبد غذایی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ حدود ۲۲۰ هزار تومان است که این مابه‌التفاوت را دولت می‌پردازد.

کریمی تصریح کرد: دولت با قرار دادن اقلام غذایی مورد نیاز برای مشمولان، سعی بر بهبود امنیت غذایی مردم داشته است و تاکید بر این موضوع داشته است که مردم از همین موارد تعیین‌شده خرید داشته باشند.

کد خبر 731232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • [جوادی IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 0
    سلام در برخی از فروشگاههای طرف قرارداد کالابرگ فجرانه فروشنده کالاهای دیگری میفروشد مثلا پودر رختشویی و صابون ولی به جای ان برنج و حبوبات و... ثبت کرده که اصلا به مشتری نفروخته یعنی نوعی کلاه سر دولت گزاشته اند و به افراد مسن و نااگاه میگویند این مثلا پودر رختشویی و صابون وهرچیز دیگری را میتوانید بردارید و نادانسته برای فرد نا اگاه خرید برنج و سایر اقلام از ۱۱ قلم کالا را ثبت میکند و خریدار نا اگاه خوشحال از اینکه هر کالایی خریده از یارانه فجرانه پرداخت شده .ولی نمیدانم چطوری این فروشگاهها میتوانند کالای یارانه ای که نفروخته اند را ثبت فروش در فاکتور یارانه فجرانه بکنند ولی این کلاه برداری از دولت است لطفا پیگیری کنید مردم هم اینو خبر نمیدهند چون دردسر دارد