خستگی و مشکلات پوستی از عوارض مصرف بیش از حد قند است

مصرف بیش از حد قند باعث بروز علائمی مانند افزایش وزن، مشکلات پوستی، خستگی، ابتلا به بیماری‌های مکرر و افزایش مقاومت به انسولین می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود سلامتی افراد کمک کند؛ با وجود اینکه قند منبع مهمی از انرژی است، اما در صورتی که در مصرف آن زیاده‌روی کنید، اثرات منفی بر سلامت انسان دارد؛ در ادامه به علائم مصرف بیش از حد قند می‌پردازیم:

افزایش وزن

افزایش وزن غیرمنتظره یکی از بارزترین علائم مصرف بیش از حد قند است؛ مصرف بیش از حد قند، به‌ویژه قند موجود در غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی‌های شیرین، می‌تواند سطح چربی بدن را افزایش دهد.

مشکلات پوستی

مصرف بیش از حد قند می‌تواند شرایط پوستی مانند آکنه را تشدید کند و موجب بروز پیری زودرس می‌شود؛ مصرف زیاد قند می‌تواند احتمال بروز التهاب پوستی را افزایش دهد.

خستگی

با وجود اینکه قند می‌تواند انرژی افراد را به صورت موقت افزایش دهند، اما همیشه مدتی پس از مصرف آن افراد کاهش انرژی را تجربه می‌کنند؛ حتی در صورتی که پس از خواب کافی انرژی کمی دارید یا احساس خستگی می‌کنید، ممکن است به نوسانات قند خون ناشی از مصرف بیش از حد قند مربوط باشد.

بیماری مکرر

مصرف بیش از حد قند ممکن است باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی شود؛ در این صورت به‌طور مکرر بیماری می‌شوید و برای بهبود پیدا کردن به یک دوره طولانی‌تر نیاز پیدا می‌کنید.

افزایش مقاومت به انسولین

مقاومت به انسولین در نتیجه از دست دادن حساسیت سلول‌های بدن به هورمون انسولین است که سطح قند خون را کنترل می‌کند؛ مصرف بیش از حد قند با ایجاد مقاومت به انسولین همراه است که در نهایت می‌تواند منجر به بروز بیماری دیابت نوع دوم شود.

کد خبر 731215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.