لحظات حساس انتخابات در بجنورد/ از شام‌ها تا برنامه‌ها

کمتر از ۷۲ ساعت به آغاز رای‌گیری انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده و رقابت نامزدهای کرسی بهارستان به اوج خود رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، تنها کمتر از ۷۰ ساعت به آغاز انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و در این مدت کاندیداهای شهرهای بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم برای اثبات کارآمدی خود در تلاش هستند.

دیدارهای سیاسی و گردهمایی طرفداران نامزدها لحظه به لحظه رونق بیشتری می‌گیرد؛ ستادها فعالیت خود را گسترش داده‌اند و به دنبال جلب نظر مردم هستند. ده‌گردی‌ها نیز کم و بیش رونق دارد و شاید به همین بهانه مسئولان فعلی گذری به روستاهای دورافتاده این خطه داشته باشند.

خراسان شمالی دارای سه حوزه استحفاظی است که شیروان یک نماینده، اسفراین و بام و صفی‌آباد یک نماینده و شش شهرستان دیگر دو نماینده در مجلس شورای اسلامی در اختیار دارند، از همین‌رو رقابت در جای‌جای نقاط این استان پهناور در جریان است.

در بجنورد که با پنج شهرستان دیگر در یک حوزه قرار دارد، از تمام طیف‌های سیاسی نامزدهایی فعال هستند؛ اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نمایندگان خود را معرفی کرده‌اند، اما در این بین نیروهای مستقل و جوان نیز توانسته‌اند با ارائه گفتمانی جدید، رأی بالایی برای خود دست و پا کنند که رقابت را گسترش داده است.

لحظات حساس انتخابات در بجنورد/ از شام‌ها تا برنامه‌ها

نمایندگان فعلی بجنورد یعنی محمد وحیدی و سیدمحمد پاکمهر که دوره گذشته با کسب حدود یک‌چهارم آرا به بهارستان راه یافته بودند، اکنون رقبای جدی دیگری مقابل خود می‌بینند که موجب شده است تنور رقابت‌ها بیش از پیش داغ شود.

در این بین یکی از نمایندگان ادوار که سه دوره در مجلس شورای اسلامی توسط مردم انتخاب و دو دوره رد شد، اینک برای چندمین‌بار پا به عرصه خدمت گذاشته است تا بتواند شانس مجدد خود را امتحان کند.

از سوی دیگر یکی از نامزدهای انتخابات که با عنوان کاندیدای نسل جوان خود را معرفی کرده، توانسته است با بیانی صریح و بدون تعارف طرفداران خود را جمع کند و اینک او نیز به عنوان یکی از گزینه‌های جدی مطرح می‌شود.

فرای این موضوعات، بازار شام و ناهارها نیز داغ است؛ برگزاری دیدارهای سیاسی سه هزار و چهار هزار نفری در یکی از هتل‌های مجلل بجنورد توسط برخی نمایندگان این سوال را ایجاد کرده است که هزینه‌های شام و ناهار این تعداد عظیم که هر وعده بیش از ۶۰۰ میلیون خواهد شد، از کجا تأمین می‌شود؟ از همین‌رو در فضای مجازی خراسان شمالی پویش‌هایی تحت عنوان «به شام رأی نمی‌دهم» راه‌اندازی شده که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

در این بین برخی کاندیداها گوی سبقت را ربوده‌اند و با ارائه برنامه‌هایی در چارچوب وظایف نمایندگی مجلس، توانسته‌اند نظر نخبگان استان را به خود جلب کنند.

لحظات حساس انتخابات در بجنورد/ از شام‌ها تا برنامه‌ها

آمادگی دولت برای برگزاری انتخاباتی سالم

فرای جنب‌وجوش نامزدها، مسئولان نیز وظیفه دارند شرایط را برای برگزاری انتخاباتی سالم و امن مهیا کنند.

حسن ناهیدی، معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی در این خصوص به خبرنگار ایمنا گفت: در این دوره نیازی به ممهور شدن شناسنامه نیست، سایر مدارک هویتی همچون گواهینامه، گذرنامه، کارت پایان خدمت سربازی و کارت ملی نیز در احراز هویت رای‌دهندگان معتبر است و برای رأی به نامزدهای مجلس شورای اسلامی و داوطلبان مجلس خبرگان از یک تعرفه استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم برای مجریان حاضر در روند انتخابات انجام شده است، اضافه کرد: با آموزش نیروی انسانی، میزان بهره‌وری و توان استفاده از تجهیزات، امکانات و توانمندسازی افراد محقق می‌شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تاکید ما به دست‌اندرکاران انتخابات بر بی‌طرفی کامل و امانت‌داری برای مردم است، خاطرنشان کرد: ۱۱۳ نفر در این دوره از انتخابات تأیید صلاحیت شده‌اند و شاهد افزایش ۷۰ درصدی تأیید صلاحیت شده‌ها به نسبت دوره گذشته هستیم.

ناهیدی ادامه داد: ۲۲ نفر در حوزه انتخابیه اسفراین، ۲۳ نفر در شیروان و ۶۸ نفر در بجنورد تأیید صلاحیت شدند و تعداد عوامل اجرایی انتخابات ۱۸ هزار نفر است.

وی با تاکید بر اینکه کاندیداها باید در چارچوب قانون تبلیغات فعالیت‌های خود را انجام دهند، اظهار کرد: با هدف تسهیل در دسترسی رأی‌دهندگان به شعب اخذ رأی، تعداد شعب نسبت به دوره گذشته افزایش یافته است.

لحظات حساس انتخابات در بجنورد/ از شام‌ها تا برنامه‌ها

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی از افزایش ۸۶ شعبه خبر داد و تاکید کرد: هیچ جمعیت دارای سکنه‌ای در استان، بدون شعبه اخذ رأی نخواهد بود.

ناهیدی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان فراهم است، افزود: سه کانال تلویزیونی برای معرفی نامزدهای سه حوزه انتخابیه فرصتی ایجاد کرده است تا افراد بتوانند بهتر برنامه‌ها و اقدامات خود را بیان کنند و مردم نیز با شناخت بهتر انتخاب کنند.

کد خبر 731205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.