اقدام عملیاتی شهرداری و پلیس برای کاهش ترافیک اصفهان

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در راستای مدیریت ترافیک شب عید مناطق مرکزی شهر، جلساتی با پلیس راهور و مدیران شهری برگزار می‌شود گفت: بعضی گلوگاه‌های ترافیکی با حضور نیروی پلیس راهور یا همیاران ترافیک شرکت مهندسی نیک‌اندیش شهرداری اصفهان برطرف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین حق‌شناس امروز _دوشنبه هفتم اسفند_ در حاشیه جلسه بررسی ترافیک شهر با حضور رئیس پلیس راهور شهرستان و مدیران حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان در راستای مدیریت ترافیک ایام پایان سال و نوروز اظهار کرد: هر سال این موقع، زمان خرید مایحتاج شهروندان تا قبل از پایان سال است.

وی افزود: با توجه به این موضوع، ترافیک معمول طی زمان عصر تشدید می‌شود که به‌دلیل تقارن ایام پایان سال با ماه مبارک رمضان، بسیاری از شهروندان تلاش می‌کنند تا فعالیت‌های خانه و خرید مایحتاج خود را انجام دهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: این جلسات با هدف پایش ترافیک در ساعات اوج ترافیک عصرگاهی و احصای مشکلات و در نظر گرفتن راهکارهای قابل انجام برگزار می‌شود.

حق‌شناس با بیان اینکه در راستای مدیریت ترافیک شب عید مناطق مرکزی شهر، جلساتی با پلیس راهور و مدیران شهری برگزار می‌شود و ترافیک این مناطق شامل یک، ۳، ۵ و ۶ بررسی می‌شود، ادامه داد: بر اساس تجارب کارشناسان در بررسی دوربین‌های نظارت تصویری دارند، مشخص می‌شود گلوگاه‌های در کدام نقاط معابر قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: گلوگاه‌های ترافیکی چند نوع است که یکی از آن‌ها به دلیل پارک کردن خودرو اتفاق می‌افتد که با هماهنگی با پلیس راهور این نقاط برای پارکینگ حذف و به افراد خاطی تذکر داده می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه بعضی از گلوگاه‌ها در راستگرد یا گردش‌های معابر قرار دارد که با حضور نیروی پلیس راهور یا همیاران ترافیک شرکت مهندسی نیک‌اندیش شهرداری اصفهان برطرف خواهد شد، اضافه کرد: دیگر گلوگاه‌ها، نیازمند اصلاحات عمرانی دارد، از جمله یک‌طرفه‌سازی، بسته شدن خیابان و جدول‌گذاری با هماهنگی پلیس راهور انجام می‌شود که پس از اقدام عمرانی، جلساتی برگزار خواهد شد و با استفاده از نرم‌افزارهای مسیریاب، موفقیت آن را بررسی خواهیم کرد و سایر اقدامات انجام خواهد شد.

کد خبر 731151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.