سامانه بارشی با هسته سرد کردستان را در برمی‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌ کل هواشناسی کردستان گفت: از بعدازظهر فردا (سه‌شنبه) تا اواخر وقت روز چهارشنبه موجی بارشی با هسته سرد از سطح منطقه عبور می‌کند که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد شدید، بارش برف و در ارتفاعات گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان سبب کولاک خواهد شد.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: از امروز تا آخر هفته تداوم و ماندگاری هوای سرد و یخبندان در سطح استان پیش‌بینی می‌شود که بیشترین کاهش دما برای صبح روزهای پنجشنبه و جمعه خواهد بود.

وی افزود: از بعدازظهر فردا (سه‌شنبه) تا اواخر وقت روز چهارشنبه موجی بارشی با هسته سرد از سطح منطقه عبور می‌کند که موجب ابری شدن آسمان، مه، وزش باد شدید، بارش برف و در ارتفاعات گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان سبب کولاک خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی کردستان ادامه داد: انتظار داریم بیشتر بارش‌ها در نیمه شرقی و تا حدی جنوبی استان همچون شهرستان‌های قروه، دهگلان، بیجار، کامیاران، سنندج و جنوب شهرستان دیواندره رخ دهد که این شرایط می‌تواند موجب اختلال در ترددهای بین شهری و روستایی در مناطق یاد شده شود.

پناهی با بیان اینکه مقدار بارش‌ها در نواحی غربی استان کم و به شکل پراکنده برآورد می‌شود، خاطرنشان کرد: از روز جمعه تا اواسط هفته آینده نیز به تدریج دمای استان در طول روز روند افزایشی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته بهارستان با دمای منفی ۱۲.۵، زرینه منفی ۱۲ و هزارکانیان با دمای منفی ۱۱ درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان کردستان بودند و دمای شهر سنندج نیز در سردترین حالت به منفی ۴.۴ درجه رسید.

کد خبر 731092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.