مراقب کلاهبرداری انتخاباتی باشید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: در فضای انتخابات ممکن است افرادی مدعی شوند که در حمایت از یک نامزد به جمع‌آوری امکانات مادی مشغول هستند و از این طریق بخواهند از مردم کلاهبرداری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، اصغر جهانگیر با اشاره به کلاهبرداری‌هایی که ممکن است در زمان تبلیغات انتخابات رخ دهد، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم مطرح شده این بود که افرادی در زمان‌های خاص، در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند، به‌طور مثال امروز که بحث انتخابات داغ است و افرادی هم هستند که تمایل به کمک در بحث‌های مالی آن دارند، پیش‌بینی قانونی شده است که از چه راه‌هایی می‌توانند به کاندیداهای مورد علاقه خود کمک کنند.

وی افزود: در این فضا، ممکن است افرادی مدعی شوند که در حمایت از یک نامزد به جمع‌آوری امکانات مادی مشغول هستند و از این طریق بخواهند از مردم کلاهبرداری کنند، درباره این مسئله در کمیته‌های مربوطه بحث شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تمام کسانی که می‌خواهند کار جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای نامزدهای انتخاباتی انجام دهند، باید با سرشماره‌ها و سرشناسه‌های مشخصی اقدام کنند تا اجازه کلاهبرداری به کسی داده نشود، بنابراین اطلاع‌رسانی این موضوع به مردم که حمایت مالی از چه طریقی باشد، بسیار مهم است.

لازم به ذکر است، به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در دادگستری تمام استان‌ها شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تشکیل شده است.

کد خبر 731044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.