جنگ مثلث بالانشینان در پایتخت و نصف‌جهان

هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از فردا آغاز خواهد شد و تقابل تیم‌های پایتخت با اصفهانی‌ها جزو مهم‌ترین دیدارها خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته هجدهم بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال مردان باشگاه‌های ایران در فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از فردا _سه‌شنبه هشتم اسفند_ با پیگیری سه‌بازی آغاز می‌شود و روز _چهارشنبه نهم اسفند_ نیز پنج دیدار دیگر برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین بازی‌ها، سپاهان در تهران و پرسپولیس در اصفهان با استقلال و ذوب‌آهن صف‌آرایی می‌کنند.

جدول لیگ‌برتر تا پایان هفته هفدهم (سپاهان دو بازی و تراکتور و ذوب‌آهن یک‌بازی کمتر)

جنگ مثلث بالانشینان در پایتخت و نصف‌جهان

سه‌شنبه هشتم اسفندماه

گل‌گهر سیرجان - نساجی مازندران؛ ساعت ۱۴:۳۰

پس از پایان همکاری باشگاه نساجی با سیدمهدی رحمتی، مدیران نساجی با لوکاس آلکازار اسپانیایی به توافق رسیدند به این امید که حضور مربی خارجی بتواند شرایط را تغییر دهد و نساجی از قعر جدول دور شود. اما تاکتیک‌های آلکاراز هم موثر واقع نشد و او در چهار دیداری که سرمربی قرمزها بود، سه شکست و یک تساوی به دست آورد تا خیلی زود دومین سرمربی اخراجی نساجی لقب بگیرد.

چند روز قبل هم سومین سرمربی نساجی مشخص شد و ساکت الهامی در وضعیتی تیم فوتبال نساجی مازندران را تحویل گرفته که باشگاه مازندرانی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برد و با تنها ۱۱ امتیاز، در رده پانزدهم جدول قرار گرفته است. الهامی آخرین باری که هدایت نساجی را برعهده داشت، موفق شد با این تیم به قهرمانی جام حذفی برسد و از این رو، از محبوبیت بالایی نزد هواداران نساجی برخوردار است.

جنگ مثلث بالانشینان در پایتخت و نصف‌جهان

در طرف مقابل گل‌گهر سیرجان تیمی‌ست که با هدایت اوزونیدیس در رده ششم جدول قرار گرفته و به دنبال قرار گفتن در بین چهار تیم ابتدایی لیگ است و لذا حریف سختی برای تمام تیم‌ها به شمار می‌رود. سرمه‌ای‌پوشان سیرجانی یکی از تیم‌های موفق شروع نیم‌فصل دوم به شمار می‌روند که موفق شدند در دیداری سخت مقابل فولاد خوزستان در اهواز به پیروزی یک بر صفر دست پیدا کنند.

آن‌ها سپس در مصاف با پیکان تهران به تساوی پرگل و البته بدموقع رسیدند اما باتوجه به شکست ذوب‌آهن در برابر ملوان و بازی‌نکردن این تیم در هفته هفدهم و همچنین پیروزی ملوان یک پله در جدول رده بندی صعود کردند و پس از تراکتور تبریز، با ٢۶ امتیاز در رتبه ششم قرار گرفته‌اند.

فولاد خوزستان - ملوان بندرانزلی؛ ساعت ۱۵:۰۰

پس از قطع همکاری باشگاه فولاد خوزستان با علیرضا منصوریان در اوایل فصل جاری، فولادی‌ها تصمیم گرفتند تا خوان ایگناسیو مارتینز را به عنوان سرمربی جدید خود انتخاب کنند، اما شکست برابر چادرملو و کنار رفتن از رقابت‌های جام حذفی، منجر به قطع همکاری طرفین شد.

در هفته‌های اخیر، فولاد مذاکرات فشرده‌ای را با سرمربیان مختلف از جمله یحیی گل‌محمدی انجام داد، ولی توافقی میان طرفین حاصل نشد. آنها در ادامه به سراغ محمد ربیعی رفتند و با وجود توافق طرفین و رضایت هیئت مدیره ذوب آهن، اما مدیریت کارخانه با جدایی این سرمربی مخالفت کرد تا حضور ربیعی نیز در اهواز منتفی شود و در نهایت خوزستانی‌ها تصمیم گرفتند تا با احمد آل‌نعمه به کار خود ادامه دهند و بازیکن سابق فولاد به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شود.

جنگ مثلث بالانشینان در پایتخت و نصف‌جهان

احمد آل‌نعمه توانست هفته گذشته در شهرآورد خوزستان به نخستین پیروزی خود در دوران حرفه‌ای مربی‌گری‌اش دست پیدا کند و حالا پس از برد در برابر صنعت‌نفت آبادان، به‌دنبال کسب نتیجه مناسب مقابل تیم سرسخت و نباز ملوان بندرانزلی است‌. آل‌نعمه برای تقویت لیست تیم خود حمید بوحمدان را از گل‌گهر سیرجان و لوسیانو پریرا شیمبا را ار مس رفسنجان به جمع فولادی‌ها بازگردانده است.

جدیدترین خبر درخصوص باشگاه ملوان این است که پرواز کاروان تیم فوتبال ملوان بندرانزلی از فرودگاه رشت به مقصد اهواز که قرار بود صبح امروز انجام شود به دلیل بارش سنگین برف و شرایط نامساعد جوی لغو گردید و احتمالاً انزلی‌چی‌ها باید در صورت پایداری جو با اتوبوس راهی خوزستان شوند.

مهدی تارتار که فصل گذشته هدایت ذوب‌آهن را برعهده داشت شاکله لیست تیم فعلی‌اش را به شاگردان سابق خود سپرده است. اگر لیست بازیکنان جذب شده ملوان که سابقه حضور در جمع گاندوها را داشتند را مرور کنیم، حبیب فرعباسی (دروازه‌بان)، آرمان اکوان (مدافع)، حامد نورمحمدی (مدافع)، پوریا پورعلی (هافبک)، محمدرضا سلیمانی (مهاجم)، سعید باقرپسند (مهاجم) و جلال مداحی (مدافع) از ذوب‌آهن به ملوان پیوسته‌اند.

البته از این جمع فرعباسی، سلیمانی و مداحی مشمول هستند و برای طی کردن دوران خدمت راهی انزلی شدند تا ۵۰ درصد از بازیکنان جذب شده ملوان در پنجره نقل‌وانتقالاتی نیم‌فصل و ۲۶ درصد بازیکنان جدید این تیم در ابتدای فصل، در لیگ بیست‌ودوم عضو ذوب‌آهن بوده باشند. ملوان هفته شانزدهم با همین شرایط توانست ذوب‌آهن را در اصفهان شکست دهد و در بندرانزلی هم تیم صدرنشین استقلال را متوقف کرد و دست خالی به تهران برگرداند.

استقلال تهران - سپاهان اصفهان؛ ساعت ۱۷:۱۵

باشگاه استقلال تهران علی‌رغم درگیری‌های مدیرعامل باشگاه و سرمربی تیم فوتبال‌اش، درون زمین نتایج خوبی گرفته و توانسته صدر جدول لیگ برتر را برای خود نگه دارد. استقلال در آغاز نیم‌فصل دوم ابتدا تیم بحران‌زده صنعت‌نفت را در ورزشگاه آزادی با یک گل شکست داد و در ادامه در برابر ملوان در بندرانزلی به تساوی یک بر یک رسید. آمار استقلال در این فصل به عنوان میزبان عالی بوده است و جواد نکونام و تیمش همه مهمان‌های خود را شکست داده‌اند.

استقلال که برخلاف سپاهان در نیم فصل دوم با جذب بازیکنان شناخته شده‌ای مثل ماشاریپوف ازبک تقویت شده است امید زیادی دارد تا با ادامه روند خوب خود در نهایت به عنوان قهرمانی دست پیدا کند. هرچند استقلال درگیر اختلافات جواد نکونام و خطیر است، اما دو رقیب جدی این تیم در راه قهرمانی نیز مشکلات عجیب خود را دارند و در این بین کفه ترازو به نفع استقلال سنگینی می‌کند.

جنگ مثلث بالانشینان در پایتخت و نصف‌جهان

استقلال که با ۳۵ امتیاز از ۱۷ بازی در رده نخست جدول قرار گرفته است فاصله‌ای دو امتیازی با پرسپولیس، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش دارد و با دو بازی بیشتر، با فاصله‌ای پنج امتیازی نسبت به سپاهان در صدر جدول قرار گرفته است. جدال رو در روی دو مدعی قهرمانی بدون شک از حساس‌ترین دیدارهای نیم‌فصل دوم به‌شمار می‌رود و نتیجه این دیدار در تعیین سرنوشت قهرمان تأثیر زیادی خواهد داشت.

همچنین در طرف مقابل تیم فوتبال سپاهان در شرایطی در بازگشت به رقابت‌های داخلی به مصاف صدرنشین می‌رود که در آغاز نیم فصل دوم دو دیدار آسیایی برابر الهلال برگزار کرد و دو بازی ابتدایی‌اش در رقابت‌های لیگ برتر به همین دلیل لغو شد. شاگردان مورایس در شرایط جالبی به مصاف استقلال نمی‌روند، تیم مورایس در پنج بازی آخر خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بازنده بوده است و از لحاظ روحی و روانی در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارند.

شاگردان ژوزه مورایس سه بازی آخر نیم‌فصل را به‌ترتیب به تیم‌های فوتبال آلومینیوم اراک، گل‌گهر سیرجان و شمس آذر قزوین واگذار کردند و در شروع نیم‌فصل دوم نیز دو باخت مشابه در مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به الهلال عربستان دادند تا با پنج شکست متوالی به استقبال حساس‌ترین بازی فصل خود برابر استقلالِ صدرنشین بروند.

چهارشنبه نهم اسفندماه

تراکتور تبریز - استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۴:۳۰

روز گذشته باشگاه تراکتور از خرید ارسلان مطهری پرده برداشت تا این بازیکن به نوزدهمین نفر در لیست بزرگسالان تیم فوتبال تراکتور تبدیل شود و این تیم با آمادگی کامل پای به هفته هجدهم و دیدار با استقلال خوزستان بگذارد. نکته جالب در مورد تیم فوتبال تراکتور این است که آن‌ها در نقل‌وانتقالات زمستانی حضور فعالی داشتند و بعد از خروج چند بازیکن از لیست، پنج خرید را نهایی کردند تا با تیمی تقویت‌شده وارد رقابت با مدعیان عنوان قهرمانی شوند.

درحالی‌که ابتدای فصل تراکتور به عنوان یک مدعی قهرمانی مطرح بود و هوادارانش به چیزی جز این رضایت نمی‌دادند اما صحبت‌های روز گذشته پاکو خمس نشان داد که پیشرفت نسبت به فصل گذشته نیز او را راضی خواهد کرد. تراکتور فصل گذشته در رتبه چهارم قرار داشت و حالا کسب جایگاه سومی نیز به نظر رضایت سرمربی و شاید مالک را به دنبال داشته باشد.

جنگ مثلث بالانشینان در پایتخت و نصف‌جهان

سرخ‌پوشان تبریزی اگر این فصل رتبه سوم را کسب کنند، در صورت قهرمانی یکی از دو تیم اول در جام حذفی، سهمیه لیگ نخبگان را به دست می‌آورند و می‌توانند در این مسابقات حضور پیدا کنند و سال بعد نوبت به یک رقابت جانانه برای قهرمانی می‌رسد. البته کسب سهمیه لیگ قهرمانان هم با توجه به کاهش کیفیت این مسابقات، شانس خوبی به تراکتور می‌دهد تا در لیگ تعدیل شده قهرمانان، برای حضور در مراحل نهایی تلاش خود را به کار ببندد.

استقلال خوزستان در شروع نیم‌فصل دوم به دنبال جبران نتایج ضعیف فصل گذشته بود تا از ته جدول کنده شود. استقلال خوزستان توانست با نتیجه سه بر دو آلومینیوم اراک را شکست داد تا با کسب دومین برد، ۱۲ امتیازی شود و به رده چهاردهم صعود کند.

دوستونیک تورسانو مهاجم ازبک استقلالی‌ها اولین حضورش در ترکیب این تیم را تجربه کرد و همچنین آسو رستم بازیکن عراقی استقلال خوزستان هم در خط حمله این تیم قرار گرفت تا خط حمله خطرناکی را در این مسابقه برای این تیم تشکیل شود و در نخستین بازی‌اش برای تیم سیدسیروس پورموسوی شاهکار کرد.

همچنین روز گذشته پیمان رنجبری مهاجم فصل گذشته تیم لیگ برتری نفت مسجدسلیمان با عقد قراردادی به عضویت استقلال خوزستان درآمد. رنجبری سابقه بازی در پیکان تهران، ذوب‌آهن، گل‌گهر سیرجان، نساجی مازندران، ملوان و ماشین‌سازی تبریز را هم در کارنامه دارد.

آلومینیوم اراک - هوادار تهران؛ ساعت ۱۵:۰۰

تیم فوتبال آلومینیوم اراک در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر عملکرد خوبی داشت و توانست به عنوان یکی از مدعیان کسب سهمیه نام خود را در بین سایر تیم‌ها مطرح کند. در همین حال با تعطیلات نیم فصل و فعالیت نقل و انتقالاتی تیم‌ها، این باشگاه تا به امروز که آخرین روز نقل‌وانتقالاتی است هنوز خریدی را انجام نداده که اصلی‌ترین دلیل آن بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی است.

پنجره این باشگاه به دلیل عدم پرداخت مطالبات بازیکن سابق خارجی خود همچنان بسته است و مسؤولان این باشگاه نتوانسته‌اند با وجود چهار بازیکنی که از این تیم در نیم فصل جدا شدند، خریدی داشته باشند.

آلومینیوم تنها تیم لیگ برتر است که خریدی نداشته و از این حیث تیم سید مجتبی حسینی را می‌توان در قعر جدول خریدهای نیم فصل قرار داد. سجاد آقایی، محمد خردمند، محمد مسلمی پور و میلاد فخرالدینی چهار بازیکنی هستند که از جمع شاگردان حسینی جدا شدند.

جنگ مثلث بالانشینان در پایتخت و نصف‌جهان

همچنین سه بازیکن این تیم هم با مصدومیت شدید مواجه شدند و نمی‌توانند به آلومینیوم در نیم فصل کمک کنند. به این ترتیب کار مجتبی حسینی در نیم فصل دوم که همه تیم‌ها به دنبال کسب حداکثری امتیازات هستند، سخت خواهد بود. آلومینیوم در هفته‌های شانزدهم و هفدهم به ترتیب برابر پرسپولیس و استقلال خوزستان قرار گرفت که شاگردان حسینی یک پیروزی برابر پرسپولیس و یک شکست برابر استقلال را تجربه کردند.

در طرف مقابل نیز هوادار تهران این روزها با روحیه بسیار بالا تمرین می‌کند و بنفش‌ها شکل و شمایل کاملاً متفاوتی نسبت به نیم فصل اول خود گرفته‌اند و مسعود شجاعی این تیم را از نظر روحی و فنی ارتقا داده است.

هوادار پس از کسب سه پیروزی و دو تساوی در پنج دیداری که مسعود شجاعی سرمربی این تیم بود، حالا برای کسب اولین پیروزی خارج از خانه با کادرفنی جدید تلاش می‌کند. آنها در دستگردی سه بار پیروز شدند و در رفسنجان و قائمشهر مساوی کردند.

پیکان تهران - صنعت‌نفت آبادان؛ ساعت ۱۵:۰۰

غلامرضا عنایتی از زمان حضور خود در تیم فوتبال پیکان تهران به‌عنوان سرمربی خودروسازان، نتوانسته بردی را به‌دست بیاورد و این تیم همچنان یک پیروزی در جدول مسابقات دارد. در همین راستا اگر عنایتی در دو سه بازی آینده به همین روال ادامه دهد ممکن است هفته بیستم لیگ برتر را نبیند.

سرمربی پیکان برای تقویت خط حمله تیمش در نظر دارد برای اولین‌بار پای یک مهاجم روس را به فوتبال ایران باز کند. گویا این مهاجم عنوان آقای گلی را هم در رقابت‌های دسته پایین‌تر فوتبال روسیه دارد. همچنین دو هفته قبل علی قربانی مهاجم پیشین تیم‌های فوتبال استقلال، فولاد خوزستان، سپاهان و نساجی با عقد قراردادی به تیم فوتبال پیکان پیوست. پیکان که پیش از این با معین عباسیان، محمد ستاری و علی اصغر صادقی قرارداد بسته بود باید به‌مصاف دیگر تیم بحران‌زده لیگ یعنی صنعت‌نفت آبادان برود.

صنعت‌نفت آبادان با کسب تنها ۱۱ امتیاز از ۱۷ بازی قعرنشین جدول لیگ برتر ایران است. این تیم فصل را با عبدالله ویسی آغاز کرد، اما وی در نهایت استعفا کرد و جای خود را به سهراب بختیاری‌زاده داد. این مربی یک بار مورد حمله با قمه قرار گرفت و بعد از شکست دو بر صفر در خانه مقابل فولاد خوزستان، درگیری‌هایی با لیدرهای نفت پیدا کرد.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در آغاز دور برگشت رقابت‌های لیگ برتر، شروع خوبی را نداشت و مقابل تیم‌های استقلال و فولاد شکست خورد تا شرایط برای بازیکنان و کادر فنی این تیم پیچیده شود. این تیم تغییرات پر حاشیه‌ای را روی نیمکت داشت و همین موضوع هم باعث شد نفتی‌ها زمان خوب آماده سازی پیش از نیم فصل دوم را از دست بدهند.

نتایج ضعیف عبدالله ویسی در نیم فصل اول مدیرعامل این تیم را مجاب کرد استعفای سرمربی خود را بپذیرد و به فکر یک جایگزین مناسب برای نجات صنعت در نیم‌فصل دوم باشد. پس از وعده وعیدها برای جذب یک مربی خوب نام‌هایی برای این تیم مطرح شد که کسی فکرش را هم نمی‌کرد.

جنگ مثلث بالانشینان در پایتخت و نصف‌جهان

هر چه که بود پس از کش و قوس‌های فراوان مدیران این تیم تصمیم گرفتند تا یک گزینه بومی را برای هدایت برزیل ایران انتخاب کنند. همین دست فرمان هم آنها را به سهراب بختیاری زاده رساند، مربی که نام او در میان هواداران آبادانی به نیکی یاد می‌شود.

سهراب بختیاری‌زاده که در سال‌های بازیکنی خود خاطرات و بازی‌های به یاد ماندنی به جا گذاشته است و امروز در قامت مربی باید نقش بزرگی را ایفا کند و نفت را از لبه پرتگاه دور کند. اتفاقی که سخت است اما غیر ممکن نیست. هواداران این تیم هم باید این موضوع را بدانند که بختیاری زاده تیم را در چه شرایطی تحویل گرفته است.

تمام اتفاقات در تیم فوتبال صنعت‌نفت و حاشیه‌های به‌وجود آمده نشان می‌دهد که مشکل این تیم تنها سرمربی نیست. مدیران صنعت نفت آبادان زمان بسیار خوبی را داشتند تا با یک مدیریت درست هم بازیکنان خوبی را برای نیم فصل دوم بگیرد و هم مربی خوبی را برای نیمکت این تیم انتخاب کند اما اتفاقات به گونه دیگری رقم خورد.

صنعت‌نفت به‌واسطه تصمیمات نادرست ضعیف‌ترین تیم مدیریتی ادوار خود، یک گام دیگر به سقوط نزدیک‌تر شده، ضمن اینکه فرصت را برای بهبود وضعیت از دست داده است. هرچند منابعی را نیز در راستای اصلاح این وضعیت در اختیار ندارد تا بتواند بازیکن خوبی را برای ادامه راه جذب کند. با این اوصاف باید منتظر بمانیم و ببینیم تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان با سهراب بختیاری‌زاده می‌تواند انتظارات هواداران این تیم را بر آورده کند یا خیر. تیم صنعت‌نفت آبادان در صورت لغزش در پنج بازی باقی‌مانده در اسفندماه سقوط به لیگ دسته‌اول را برای خود رزرو خواهد کرد.

شمس‌آذر قزوین - صنعت‌مس رفسنجان؛ ساعت ۱۵:۰۰

شمس آذر قزوین که روزهای پرماجرایی را در نقل و انتقالات زمستانی پشت سر گذاشته، اکنون طی دو هفته ابتدایی نیم فصل دوم با دستیابی به تنها یک امتیاز چشم به ادامه فصل دوخته است. آن‌ها که در هفته دوم نیم فصل دوم برابر هوادار با گل عیسی مرادی از هوادار تهران پیش افتاده بودند، در ادامه با دریافت دو گل شکست تلخی را تجربه کردند.

اما اکنون این تیم امیدوار است تا در خانه و استادیوم سردار آزادگان مطابق روند نیم فصل ابتدایی، مس رفسنجان را با شکست بدرقه کند. بزرگ‌ترین چالش این تیم اما غیبت عیسی مرادی خواهد بود. گلزن هفته گذشته شمس آذر با توجه به دریافت کارت زرد مقابل هوادار تهران در دقایق پایانی با محرومیت مواجه شده و باید دید در شرایطی که این تیم رحمان جعفری را نیز به عنوان برترین گلزن خود در نیم فصل دوم در اختیار ندارد و به تراکتور واگذار کرده، چه شرایطی در این بازی پشت‌سر خواهد گذاشت.

هفته گذشته در یکی از دیدارهای هفته هفدهم لیگ برتر خلیج‌فارس، تیم فوتبال مس رفسنجان با سرمربی جدید خود یعنی محرم نویدکیا که پس از دو سال به فوتبال بازگشته است، مهمان نساجی قائمشهر بود و در این بازی مسی‌ها موفق شدند، با نتیجه سه بر صفر از سد نساجی گذر کنند تا سه امتیازی بسیار شیرین را در ساری جشن بگیرند.

جنگ مثلث بالانشینان در پایتخت و نصف‌جهان

شاگردان محرم نویدکیا از آغاز بازی روند تهاجمی داشتند و خط دفاعی نساجی بسیار آشفته به نظر می‌رسید؛ مسی‌ها موفق شدند با دو گل جلال‌الدین علی‌محمدی که هر دو به شکلی مشابه از قوس محوطه جریمه به ثمر رسیدند و همچنین ضربه سجاد شهباززاده که از روی اشتباه رضایی صاحب فرصت شده بود، سه بار دروازه تیم میزبان را باز کنند تا یک پیروزی پرگل را در هفته هفدهم ثبت کنند.

با پیروزی مس رفسنجان در این بازی، نارنجی‌پوشان رفسنجانی با ۱۹ امتیاز رتبه دهم جدول را تصاحب کردند. در جدیدترین اتفاق نقل‌وانتقالاتی درخصوص مس رفسنجان، در کنار جدایی محمد خدابنده‌لو و انتقال وی به پرسپولیس، دارکو دراژیچ از مربیان با تجربه کروات که سابقه حضور در باشگاه‌های مختلف فوتبال ایران از جمله پرسپولیس را داشته به دعوت باشگاه مس رفسنجان برای حضور در کادرفنی سیرجانی‌ها وارد ایران شد و از سوی مسوولان این باشگاه مورد استقبال قرار گرفت تا در کادرفنی محرم باشد.

ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس تهران؛ ساعت ۱۷:۱۵

سرخ‌پوشان در حالی مقابل تیم محمد ربیعی قرار خواهند گرفت که علیرضا بیرانوند را به دلیل محرومیت در اختیار ندارند. بیرانوند در بازی پرسپولیس مقابل تراکتور از داور بازی کارت زرد دریافت کرد و به دلیل چهار کارته‌شدن، این دیدار را از دست داده و قرار است امیر رفیعی جای او در این بازی به میدان برود.

سرخ‌پوشان خاطره خوبی از محرومیت دروازه بان اول خود ندارند. آبان‌ماه ۱۳۹۴ بود که پرسپولیس برای بازی با ذوب‌آهن در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی سوشا مکانی را در اختیار نداشت و ایمان صادقی به جای او در این بازی حساس به میدان رفت. صادقی در آن مسابقه در دقیقه ۲۳ با کارت قرمز از میدان خارج شد و مرتضی قدیمی‌پور گلر سوم پرسپولیس جای او را گرفت. این بازی در ۹۰ دقیقه به تساوی انجامید تا کار به وقت‌های اضافه بکشد و در ۳۰ دقیقه وقت‌های تلف شده بود که قدیمی‌پور روی دو اشتباه دروازه خود را باز شده دید تا سرخ‌پوشان حذف تلخی از جام حذفی داشته باشند.

سرمربی پرسپولیس در آن مقطع برانکو بود و یحیی گل‌محمدی هم هدایت ذوب را برعهده داشت. این بار هم پرسپولیس قرار است در یک بازی حساس با ذوب‌آهن به دروازه‌بان جوان خود که حتی یک بازی هم در لیگ برتر نداشته، اعتماد کند.

پرسپولیس در این دیدار به احتمال بسیار زیاد عبدالکریم حسن بازیکن قطری خود را در اختیار دارد و می‌تواند از او در این بازی استقاده کند. آی‌تی‌سی عبدالکریم از سوی فدراسیون کویت صادر شد تا این بازیکن بدون مشکل برای سرخ‌پوشان به میدان برود و به نظر می‌رسد اوسمار ویرا از او در این بازی استفاده کند.

جنگ مثلث بالانشینان در پایتخت و نصف‌جهان

یک نیم‌فصل بعد از جدال هیجان‌انگیز با پرسپولیس که با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید، سرخ‌پوشان پایتخت با چهره جدید روی نیمکت خود به استقبال دیدار با ذوب‌آهن خواهند رفت. جالب اینکه اگر انتقال محمد ربیعی به فولاد نهایی می‌شد، حالا گاندوها نیز سرمربی تازه‌ای را برای این بازی روی نیمکت داشتند.

ذوب‌آهن در فصل جاری با اسکواد جدید خود تیمی نسبتاً پرستاره محسوب می‌شود. که شایان مصلح، مجید علیاری، کمال کامیابی‌نیا، محمدجواد محمدی، مهرداد رضایی و محمدحسین اسلامی این مهره‌ها محسوب می‌شوند. همچنین محمد ربیعی با فراموش‌کردن پیشنهاد فولاد، ترجیح داده که کارش را در فضایی دوستانه با تیم ذوب‌آهن ادامه دهد. وی که در ابتدای فصل هم موردتوجه استقلال قرار داشت، تصور می‌کند که آن اتفاق بزرگ موردنظر دیر یا زود برای وی رخ می‌دهد.

کد خبر 731017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.