هشدار زرد هواشناسی نسبت به کاهش دما و بارش برف در استان کرمانشاه

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه گفت: با ورود یک سامانه بارشی تا اوایل وقت فردا احتمال رگبار برف در گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد زورآوند امروز _یکشنبه، ششم اسفند _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ورود یک سامانه بارشی تا اوایل وقت فردا احتمال رگبار برف در گردنه‌ها و مناطق سردسیر استان دور از انتظار نیست.

وی افزود: به دنبال این شرایط در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جای شاهد کاهش محسوس دما در سطح استان کرمانشاه خواهیم بود.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه اضافه کرد: عمده تأثیر این سامانه در مناطق سردسیر استان به‌ویژه شهرستان‌های سنقر، کنگاور، پاوه، جوانرود و روانسر خواهد بود که با لغزندگی جاده و کندی در تردد وسائط نقلیه همراه خواهد بود.

وی تاکید کرد: بر اساس آخرین تحلیل داده‌های هواشناسی، دمای استان کرمانشاه از امروز یکشنبه تا اواسط روز سه‌شنبه قسمتی تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه وزش باد و رشد ابر خواهد بود.

زورآوند ادامه داد: این شرایط ممکن است طی ساعاتی از امروز تا صبح فردا، بارش موقت و پراکنده بویژه برای نواحی شرقی استان کرمانشاه در پی داشته باشد که به دنبال این وضعیت موجی ناپایدار از اواخر سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه جو منطقه را تحت تأثیر قرار داده و به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان شود.

وی تصریح کرد: بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها در مناطق سردسیر استان نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد، ضمن اینکه در روز چهارشنبه برای نیمه شرقی استان کرمانشاه از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود.

سرپرست هواشناسی استان کرمانشاه افزود: متوسط دمای هوا که تا روز پنجشنبه آینده به طور غالب روند رو به کاهش خواهد داشت، از جمعه و شنبه آینده به تدریج افزایش می‌یابد.

کد خبر 730845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.