نصب ۱۵۰۰ مخزن پسماند در بلوار پیامبر اعظم (ص) / استقرار ۲۸۰ خودروی انتقال پسماند

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم گفت: در راستای نظافت محیط پیرامون در بلوار پیامبر اعظم (ص) ۱۵۰۰ مخزن پسماند نصب شده و ۲۸۰ خودرو به منظور انتقال زباله‌ها و پسماند در این بلوار مستقر هستند.

سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در بلوار پیامبر اعظم (ص) در ایام نیمه شعبان اظهار کرد: با توجه به گستردگی سطح معابر شهری، وجود مسجد مقدس جمکران و بلوار معنوی پیامبر اعظم (ص)، تلاش کردیم مدیریت امور خدمات شهری به صورت متوازن رخ دهد.

وی با اشاره به حضور گسترده شهروندان در بلوار پیامبر اعظم (ص) و مسجد مقدس جمکران افزود: تنوع در مخازن پسماند یکی از اقداماتی بود که در این ایام انجام شد تا از مخازن با حجم کمتر استفاده کرده و استمرار و تناوب تخلیه زباله‌ها افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به نصب ۱۵۰۰ مخزن در بلوار پیامبر اعظم (ص) تصریح کرد: با توجه به حضور مؤثر مجموعه‌های مردم نهاد و گستردگی موکب ها در حوزه‌های رفاهی و فرهنگی، سعی شد تا در تجهیز هیئت‌ها در حوزه مخازن پسماند مشارکت داشته باشیم و جای نگرانی در حوزه پسماند وجود ندارد.

میرابراهیمی از استقرار ۲۸۰ ماشین آلات و خودروها برای انتقال پسماند با مشارکت معاونت خدمات شهری و مناطق هشتگانه در بلوار پیامبر اعظم (ص) خبر داد و یادآور شد: تا کنون ۲.۵ تن کیسه‌های زباله توزیع شده و تا پایان ایام انتقال زباله‌ها با ماشین آلات انجام می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی در حفظ نظافت بلوار پیامبر اعظم (ص) عنوان کرد: در راستای حفظ نظافت محیط پیرامون موکب‌ها دوره‌های آموزشی در خصوص توزیع و نصب مخازن، نحوه استقرار مخازن و نحوه جمع‌آوری برگزار شده است.

گفتنی است در حال حاضر آموزشگران سازمان مدیریت پسماند که وظیفه نظارت بر عهده دارند در بلوار پیامبر اعظم (ص) حضور دارند و به موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی که مشکل استقرار مخازن و یا پراکندگی پسماند دارند تذکرات لازم ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از نصب بنرهایی در بلوار پیامبر اعظم (ص) و حریم مسجد مقدس جمکران با مفاهیم پسماند فرهنگ شهروندی خبر داد و گفت: پایگاه آموزشی در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد شده تا شهروندان و مسافرین که در طول مسیر ضمن استراحت در این پایگاه از آموزش‌های فرهنگ شهروندی استفاده کنند.

میرابراهیمی با اشاره به دفن زباله‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه در این ایام زباله‌های زیادی تولید می‌شود سعی می‌شود تمامی پسماندها در خطوط کارخانه پردازش و جداسازی شود.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش مجموعه مدیریت پسماند بر این تا همچون مناسبت دفن پسماند به صفر برسد و پسماندهای خشکی که قابلیت تولید به مواد اولیه را دارند در خطوط پردازش جدا سازی شوند.

کد خبر 730741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.