بارندگی‌ها در خوزستان تا دوشنبه ادامه دارد/ صدور هشدار نارنجی هواشناسی

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به تداوم بارش‌ها تا روز دوشنبه گفت: تقویت سامانه بارشی در مناطق شرقی، شمالی و ارتفاعات استان از اوایل تا اواخر روز یکشنبه که سبب رخداد رگبار و رعدوبرق و وزش متوسط و تندباد لحظه‌ای و بارش برف در ارتفاعات و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _شنبه پنجم اسفند_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی تا روز دوشنبه سبب رگبار و رعدوبرق، وزش بادهای متوسط گاهی تندبادهای لحظه‌ای (امروز مناطق جنوبی و مرکزی و شرقی و فردا مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات) خواهد شد.

وی افزود: در بقیه مناطق هم بارش‌های پراکنده و نقطه‌ای دور از انتظار نخواهد بود با این حال در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف و باران پیش بینی می‌شود، شمال خلیج فارس طی امروز و فردا مواج و همراه با رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: در شبانه روز گذشته آغاجاری با ۲۸.۵ و ایذه با ۴.۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۲۵.۳ و حداقل به ۱۴.۲ درجه سانتیگراد رسیده است.

هشدار هواشناسی سطح نارنجی اداره کل هواشناسی خوزستان

سبزه‌زاری اضافه کرد: تقویت سامانه بارشی در مناطق شرقی، شمالی و ارتفاعات استان از اوایل تا اواخر روز یکشنبه که سبب رخداد رگبار و رعدوبرق و وزش متوسط و تندباد لحظه‌ای و بارش برف در ارتفاعات و احتمال ریزش تگرگ در مناطق مستعد می‌شود بر همین اساس هشدار نارنجی هواشناسی اعلام شده است.

کد خبر 730646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.