همه ظرفیت‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات به‌کارگیری شود

استاندار کردستان گفت: اگرچه که دولت نامزدی در انتخابات پیش رو ندارد، اما از همه ظرفیت‌ها بویژه بخش خصوصی و مردمی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید بهره‌گیری شود که امیدواریم در انتخابات پیش‌رو مردم استان، مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری را رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا امروز _‌شنبه پنجم اسفند_ در دیدار با تشکل‌های بخش کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: به اعتقاد بنده مدیری موفق‌تر است که پیگیر مطالبات استان از مجموعه سازمان مرکزی خود باشد که این مسئله به خوبی در حوزه مدیریت بخش کشاورزی استان دیده می‌شود و ما از این مجموعه رضایت داریم.

وی افزود: در صورتی که مدیری فقط درخواست‌های سازمان مرکزی خود را در استان پیاده کند مورد قبول ما نبوده و این رویه را باید تغییر دهد.

استاندار کردستان با بیان اینکه در حال حاضر تعامل و ارتباط خوبی بین مدیریت بخش کشاورزی استان با تشکل‌های این بخش وجود دارد، ادامه داد: هرچقدر ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی بهتر باشد نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه بخشی از مشکلاتی که امروز در این جلسه مطرح شد در اختیار استان نبوده و به وزارت‌خانه برمی‌گردد، اضافه کرد: شخص وزیر جهاد کشاورزی فردی خوش نیت بوده و پیگیر حل مسائل و مشکلات این بخش است و ارتباط و تعامل بسیار خوبی را نیز با مجموعه استان دارد.

وی در رابطه با مشکلات سامانه سماک که باعث نارضایتی قشر کشاورزان و فعالان این بخش شده است، گفت: مکاتبات و پیگیری‌های لازم را در این خصوص با وزیر مربوطه خواهیم گذاشت و مسائل و مشکلات سامانه را به مرکز منتقل می‌کنیم.

استاندار کردستان تصریح کرد: مسئله برق بخش کشاورزی نیز یکی دیگر از مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد که این قضیه باید در استان حل شود هرچند با مدیریت خوب وزارت نیرو ما از بحران‌های قطعی برق که در چند سال گذشته در کشور و استان وجود داشت عبور کرده‌ایم و برق پایداری را هم اکنون شاهد هستیم.

همه ظرفیت‌ها برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات به‌کارگیری شود

مثبت شدن تراز آبی کردستان به دلیل بارش‌های مناسب اخیر

زارعی‌کوشا به ریزش‌های جوی مناسب استان در فصل زمستان سال جاری نیز گریزی زد و گفت: بارش‌ها در فصل پاییز مطابق با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، پیش نرفت، اما در فصل زمستان شاهد بارش‌های خوبی بودیم که کمبودها را جبران کرد و تراز آبی استان نسبت به سال گذشته و دوره بلندمدت مثبت شده است،

وی اضافه کرد: این بارش‌ها، ذخیره آب سدهای استان را در وضعیت بسیار مناسبی قرار داده است به گونه‌ای که اخیراً شاهد بودیم آب دو سد گاران و چراغ ویس استان به دلیل بارش‌های مناسب، سرریز کرد.

استاندار کردستان در ادامه به تلاش برای زدودن ذهنیت‌های نامناسب نسبت به استان کردستان اشاره کرد و افزود: از هیچ فرصتی برای اصلاح ذهنیت‌های نامناسب نسبت به استان کردستان غفلت نکردیم که در این راستا برگزاری پرشور مراسم‌های مردمی هفته وحدت، اربعین حسینی و استقبال پرشور مردم از رئیس جمهور در آبان ماه امسال نشان داد که برخلاف خواسته ضدانقلاب، مردم این استان پای نظام ایستاده‌اند.

زارعی‌کوشا با تاکید بر اینکه دیدگاه و ذهنیت مثبت نسبت به استان کردستان شکل گرفته است، خاطرنشان کرد: بعد از برگزاری استقبال پرشور مردم استان از رئیس جمهور ما مورد تحسین سایر نقاط کشور و دولتمردان قرار گرفتیم و تا حدود زیادی ذهنیت‌های منفی نسبت به این استان را پاک کرد.

وی تاکید کرد: اگرچه که دولت نامزدی در انتخابات پیش رو ندارد اما از همه ظرفیت‌ها بویژه بخش خصوصی و مردمی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید بهره‌گیری شود که امیدواریم در انتخابات پیش‌رو مردم استان در پای صندوق‌های رأی، مشارکتی بالاتر از میانگین کشوری را رقم بزنند چون مشارکت بالا، موجب افزایش قدرت چانه‌زنی مسئولان استان در مرکز، تسهیل پیگیری مسائل و مشکلات استان و اعطای اعتبارات بیشتر به کردستان خواهد شد.

کد خبر 730641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.