هزینه بزرگ کردن کودکان در بریتانیا سربه‌فلک کشیده است

بر اساس یک نظرسنجی جدید، تعداد والدینی که برای پوشش هزینه‌های مراقبت از کودک در بریتانیا بدهکار می‌شوند، طی ۱۲ ماه گذشته یک‌سوم افزایش یافته است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بدهی‌های مراقبت از کودکان در بریتانیا به طور چشمگیری افزایش یافته است. در یک نظرسنجی از ۳۵ هزار و ۸۰۰ والدین در انگلستان که دارای فرزند زیر پنج سال بودند، حدود ۴۵.۹ درصد (تقریباً نیمی) نشان دادند که مجبور بودند برای پرداخت هزینه مراقبت از کودک قرض کنند یا از پس‌انداز خود پول برداشت کنند. گزارش مراقبت از کودکان در سال ۲۰۲۴ نشان داد که این نشان‌دهنده افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۳ است.

تعداد والدین مجرد درگیر این مشکل نیز بسیار زیاد اعلام شد؛ تقریباً دوسوم (۶۶.۵ درصد) گفتند که باید از کارت‌های اعتباری استفاده کنند، پول قرض کنند یا از پس‌انداز یا مستمری خود برای پوشش هزینه‌های مراقبت از کودک استفاده کنند. نیمی از والدین (۵۳ درصد) دارای فرزند زیر پنج سال گفتند که بیش از یک‌چهارم درآمد خانواده خود را صرف مراقبت از کودکان کرده‌اند که این رقم نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش یافته است. از هر پنج والدین یک نفر (۱۹.۲ درصد) گفت که بیش از نیمی از درآمد خانواده خود را صرف مراقبت از کودکان کرده است.

نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که یک‌سوم از والدینی که واجد شرایط مراقبت از کودکان دو ساله هستند، به دلیل افزایش اخیر هزینه‌های مراقبت از کودک، کار خود را ترک می‌کنند یا ساعات کاری خود را کاهش می‌دهند.

سطح بالای هزینه‌های مراقبت از کودک حتی در ترغیب برخی از زنان به سقط به جای بارداری نقش داشته است. بیش از نیمی (۵۲.۵ درصد) از مادرانی که سقط جنین کرده بودند، اعلام کردند که هزینه مراقبت از کودک دلیل اصلی خاتمه بارداری آن‌ها بوده است.

طبق وبگاه Moneyhelper.org.uk میانگین هزینه فرستادن یک کودک زیر دو سال به مهد کودک برای تمام وقت ۱۴ هزار و ۳۰ پوند (۱۶ هزار و ۳۸۰ یورو) در سال است. هزینه‌های مراقبت تمام‌وقت از کودکان به‌طور کلی با درآمد کاری والدینی که مشاغلی با حداقل دستمزد دارند برابر است.

دولت بریتانیا متعهد شده است که هزینه‌های مراقبت از کودکان را از اول آوریل کاهش دهد، اما نظرسنجی دیگری نشان داد که اکثر والدین (۷۰ درصد) می‌گویند که هزینه‌ها به‌تازگی افزایش یافته یا در شرف افزایش است.

یک‌سوم از والدینی که واجد شرایط دریافت بودجه جدید مراقبت از کودکان برای فرزندان دو ساله هستند، به دلیل افزایش اخیر هزینه‌های مراقبت از کودکان، به ترک شغل یا کاهش ساعات کار فکر می‌کنند.

هزینه بزرگ کردن کودکان در بریتانیا سربه‌فلک کشیده است

کد خبر 730496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.