۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰
دردسرهای آلودگی هوا در میلان

آب و هوای خشک و دمای گرم، مشکل مه‌دود در منطقه لومباردی ایتالیا را بدتر کرده است؛ آلودگی هوا در میلان، مقامات را مجبور به وضع قوانین سختگیرانه جدید کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محدودیت‌هایی برای گرم کردن خانه‌ها، استفاده از فاضلاب برای محصولات کشاورزی و روشن کردن وسایل نقلیه موتوری سنگین در طول روز برای منطقه لمباردی و به‌ویژه میلان اعمال شده است.

آلودگی هوا در این منطقه غیرمعمول نیست، اما به دلیل بارندگی کم و دمای بالا، وضعیت این ناحیه به نقطه بحرانی رسیده است؛ ادعاها مبنی بر اینکه میلان یکی از شهرهایی با بدترین آلودگی هوا در جهان شده نیز اکنون جنجال به پا کرده است؛ مقامات لمباردی با این رتبه‌بندی مخالفت می‌کنند و می‌گویند اندازه‌گیری‌ها ساعت به ساعت تغییر می‌کند.

کشورهای سراسر دریای مدیترانه تحت شرایط خشکسالی قرار دارند؛ به گفته کارشناسان، این رخدادی است که بدون اقدام در مورد تغییرات آب و هوایی می‌تواند به یک اتفاق «عادی جدید» برای منطقه تبدیل شود.

دردسرهای آلودگی هوا در میلان

مرگ زودرس ناشی از آلودگی هوا در ایتالیا

در میان جنجال بر سر رتبه‌بندی آلودگی هوای میلان، انجمن پزشکی محیط زیست ایتالیا (SIMA) در مورد وضعیت مه‌دود اظهارنظر کرد؛ در این گزارش آمده است که ایتالیا با ۸۰ هزار نفر در هر سال بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا را در اروپا دارد.

تأثیر مستقیم آلودگی بر سلامت انسان براندام‌های مختلف تأثیر می‌گذارد که اغلب شامل اثرات روی سیستم‌های تنفسی و قلبی عروقی است.

یکی از عوامل اصلی مه‌دود، سیستم گرمایش منازل است که تغییر عادات روزانه را با منطقی‌سازی مصرف انرژی، محدود کردن زمان روشن شدن سیستم‌ها و کاهش دمای خانه‌ها ضروری می‌کند.

کد خبر 730367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.