اهدای خون ۶۶ هزار کرمانشاهی در یازده ماهه امسال

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: در طول یازده ماهه امسال ۶۶ هزار نفر کرمانشاهی خون اهدا کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، مریم میرزاده پنجشنبه _ سوم اسفند _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ذخایر خونی ما در استان کرمانشاه مناسب است، ٩ و نیم روز در حال حاضر ذخیره داریم.

وی افزود: در ماه آینده تعطیلات عید و ماه مبارک رمضان را داریم، لذا پیش‌بینی ما این است که به واسطه عید و تعطیلات کاهش مراجعه داشته باشیم، برای همین به رسم هر سال برای ایام عید ذخایر خونی را باید افزایش دهیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل سرما و بیماری‌های فصلی مراجعه نسبت به سال گذشته کمتر شده اما تلاش می‌کنیم برای ایام عید بتوانیم ذخیره قابل توجهی داشته باشیم که در ایام عید برای تأمین پلاکت و خون بیمارستان‌ها مشکلی وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: میزان کل مراجعه اهدا کنندگان از اول فروردین تا ٣٠ بهمن ماه امسال بیش از ۶۶ هزار نفر است که به انتقال خون مراجعه کردند و از این تعداد ۵٢ هزار نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ١٢ درصد رشد خون گیری داشته‌ایم.

میرزاده بیان کرد: درباره خون‌گیری بانوان نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش خون‌گیری داشته‌ایم که بیشترین مقدار خون اهدا شده؛ گروه خونی اُ مثبت است که ٢٠ هزار و ٨٠٠ نفر گروه خونی اُ مثبت بودند اهدا کردند، کمترین گروه خونی هم آ. ب منفی است که ۵١٢ نفر آ. ب منفی بودند و اقدام به اهدا کردند.

وی در خصوص بیشترین اهدا خون از سوی متقاضیان ادامه داد: افرادی بودند که ٨٠ الی ٩٠ بار اهدای خون در طول این مدت داشتند

کد خبر 730297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.