حرکت رسانه‌ها به سمت «لحظه‌نامه»/  پا به پای تورم حدود ۴۵ درصدی، افزایش بودجه داشتیم

شهردار اصفهان گفت: رسانه، از روزنامه و هفته‌نامه در حال حرکت به سمت لحظه‌نامه است و سرعت انتقال اخبار و فضای شفاف رسانه‌ها از این حیث که مسئولان را در معرض قضاوت مردم قرار داده، خوب است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌‎زاده در برنامه رادیویی «صدای شهر» با اشاره به بازدید از نمایشگاه رسانه‌های ایران که پس از شش سال وقفه در مصلای تهران برگزار شد، اظهار کرد: در بازدید از این نمایشگاه مشهود بود که بیشتر رسانه‌ها از کاغذی به دیجیتال تبدیل شدند؛ این موضوع گویای آن است که رسانه، از روزنامه و هفته‌نامه در حال حرکت به سمت لحظه‌نامه است و سرعت انتقال اخبار و فضای شفاف رسانه‌ها از این حیث که مسئولان را در معرض قضاوت مردم قرار داده، خوب است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در مجموع نمایشگاه رسانه‌های ایران دستاوردهای نوینی داشت که به‌طور قطع رسانه‌ها را تحت تأثیر قرار خواهد داد، افزود: در حال حاضر وجود رسانه‌ها موجب شده است که با شهروندان شفاف‌تر باشیم که امیدواریم از این ظرفیت رسانه برای خدمت بیشتر و ارتباط بهتر با جامعه و مردم استفاده کنیم.

قاسم‌زاده با اشاره به تصویب بودجه سال آینده شهرداری اصفهان گفت: بودجه ۱۴۰۳ شهرداری این کلان‌شهر به مبلغ ۳۰ هزار و ۵۰ میلیارد تومان در صحن علنی شورای اسلامی شهر تصویب شد که بدان معنا است که دست شهرداری در سال آینده برای اجرای پروژه‌ها باز است و پا به پای تورم حدود ۴۵ درصدی، افزایش بودجه داشتیم.

وی با بیان اینکه با دقت‌نظر شورای اسلامی شهر در تصویب نهایی بودجه ۱۴۰۳، یکی از بهترین بودجه‌های ادواری شهرداری مصوب شد که امیدواریم بتوانیم آن را محقق کنیم، افزود: مبنای در نظر گرفتن عوارض نوسازی، نرخ معاملات ابلاغی به شهرداری است که ۴۰ تا ۵۰ درصد برای شهروندان تخفیف داشت و طبق بازخورد ارائه شده، ۳۵ تا ۵۰ درصد تخفیف اعمال شده است و مهلت پرداخت آن نیز تا پایان فروردین ۱۴۰۳ تمدید شد.

شهردار اصفهان اضافه کرد: در مجموع عوارض نوسازی در مقایسه با ۳۰ هزار میلیارد تومان عدد قابل توجهی نیست، اما تکلیف قانونی شهرداری است که باید دریافت شود؛ در واقع عوارض نوسازی همچون «شارژ ساختمان» است که سالانه برای نگهداری ساختمان هزینه می‌شود؛ این عوارض برای نگهداری شهر نیز توسط هر واحد مسکونی باید پرداخت شود که مبلغ زیادی هم نیست.

کد خبر 730162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.