بازگشت آلودگی به هوای تهران، اصفهان و مرکزی / بارش باران کشور را در بر می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران، اصفهان و مرکزی و ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور، جو آرام و پایدار خواهد بود و در کلان‌شهرهای صنعتی تهران، اصفهان و مرکزی، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و غبار محلی به‌ویژه در اوایل شب پیش‌بینی می‌شود و در ارتفاعات البرز، رگبار پراکنده باران و برف و وزش باد دور از انتظار نیست.

وی افزود: جمعه به‌تدریج با نفوذ جریانات سرد به غرب سواحل دریای خزر، ابرناکی، بارش باران و وزش باد در گیلان و اردبیل آغاز می‌شود و در شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران و برف وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و از بعدازظهر با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، در مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و جنوب غرب کشور و در استان‌های فارس، کرمان و هرمزگان، ابرناکی و بارش آغاز می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: طی این روز در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت و یکشنبه گستره فعالیت این سامانه در کل کشور خواهد بود، به‌طوری که در نواحی شرق اصفهان، جنوب سمنان و خراسان رضوی و شمال یزد وزش باد شدید پدیده غالب است و در سایر مناطق کشور بارش باران و برف و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: طی این روز در گیلان و غرب مازندران بارش شدت خواهد داشت و در استان‌های تهران، البرز، قزوین، مرکزی، قم، غرب اصفهان و ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و جنوبی، بارش به صورت برف خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: دوشنبه گستره بارندگی در نیمه شرقی کشور است و این سامانه در اواخر وقت از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

ضیائیان افزود: در بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته روند افزایشی دما انتظار می‌رود و از بعد از ظهر روز شنبه و یکشنبه، کاهش محسوس دما به ویژه در نوار شمالی احساس می‌شود، همچنین امروز مرکز و شرق خلیج‌فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف گاهی کمی ابری، گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۱۸ و کمینه ۲ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، آسمان صاف، از بعدازظهر به‌تدریج ابری و گاهی وزش باد ملایم با بیشینه ۲۰ و کمینه ۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 730143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.