خودکارسازی متروی پراگ با ورود قطار بدون راننده

شورای شهر پراگ مجوز خرید ۶۹ قطار بدون راننده را به عنوان بخشی از طرح‌هایی برای خودکارسازی شبکه زیرزمینی خود صادر کرده است. انتظار می‌رود قطارهای جدید در سال ۲۰۲۹ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهردار حمل‌ونقل پراگ با اعلام خبر خرید ۶۹ قطار بدون راننده، این اقدام را تلاشی برای ارتقای زمانبندی خدمات‌رسانی و افزایش ایمنی مسافران عنوان کرد. با ورود قطارهای جدید، زمان اوج انتظار فعلی از ۱۱۵ ثانیه به ۹۰ ثانیه کاهش پیدا خواهد کرد. شهرداری پراگ برای افزایش ظرفیت حمل‌ونقل و سرعت سفر مسافران و ارتقای ایمنی و قابلیت اطمینان عملیات قطار اقدام به خرید این قطارهای جدید کرده است. این قطارها و هزینه سرویس‌دهی آن‌ها تا دهه ۲۰۶۰، در مجموع ۳.۳۷ میلیارد یورو (۳.۶۳ میلیارد دلار آمریکا) خواهد بود.

مسئولان حمل‌ونقل پراگ می‌گویند که همراه با کاهش فواصل قطارها و افزایش ظرفیت در شلوغ‌ترین مسیرها تا ۲۰ درصد، کاهش قابل‌توجهی در هزینه‌های عملیاتی با صرفه‌جویی سالانه تا ۳۰ میلیون یورو ایجاد خواهد شد.

خودکارسازی متروی پراگ با ورود قطار بدون راننده

شهردار در مورد نگرانی‌هایی که در مورد تأثیر احتمالی ورود این قطارها بر مشاغل وجود دارد، گفت که کاهش تعداد رانندگان با «موقعیت‌های عملیاتی جدید» در خطوط جدیدی که به‌زودی ساخته می‌شوند، همچنین بازنشستگی‌های برنامه‌ریزی‌شده جبران می‌شود.

نگرانی‌ها در مورد پذیرش فناوری بدون راننده و پیامدهای آن برای ایمنی انسان با اطمینان خاطر در مورد قابلیت اطمینان سیستم‌های خودکار مواجه شده است، که انتظار می‌رود خطای انسانی در عملیات را کاهش دهد.

ماه گذشته نیز شرکت حمل‌ونقل عمومی پراگ (DPP) خرید ۴۰ تراموای جدید را به عنوان بخشی از تلاش برای رونق حمل‌ونقل عمومی عنوان کرد.

با پیوستن پراگ به شهرهایی مانند پاریس در پذیرش سیستم‌های متروی خودکار، این شهر به‌رغم نگرانی‌ها در مورد هزینه‌ها و اعتماد به فناوری، منتظر افزایش ایمنی و کارایی حمل‌ونقل عمومی است. این خرید شهرداری، نشان‌دهنده گامی مهم به سوی پذیرش راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های جابه‌جایی شهری است.

به‌رغم چشم‌انداز بلندپروازانه، هزینه این پروژه که در مجموع به ۸۶ میلیارد کرون چک (تقریباً ۳.۴۵ میلیارد یورو) تا دهه ۲۰۶۰ می‌رسد، بحث‌هایی را میان اعضای شورای شهر در مورد تأثیر مالی بر بودجه پراگ در دوره انتخابات بعدی برانگیخته است.

خودکارسازی متروی پراگ با ورود قطار بدون راننده

کد خبر 730087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.