مهم‌ترین تغییر نمایشگاه رسانه‌های امسال، تغییرات حوزه فناوری بود

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زمانی که ایده برگزاری این نمایشگاه برگزار شد، بتا این بود که چه تغییراتی ایجاد کنیم تا شاهد تغییر ریل باشیم و مهم‌ترین تغییر، تغییرات فناورانه بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فرشاد مهدی‌پور شامگاه چهارشنبه _دوم اسفند_ در اختتامیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: از همه همکاران رسانه‌ای، مدیران مسئول، خبرنگاران و عکاسانی که با حضور پرشور خود این امکان را دادند که پس از ۶ سال این رویداد را از صبح یکشنبه تا این ساعت برگزار کنیم.

وی افزود: زمانی که ایده برگزاری این نمایشگاه برگزار شد، بنا این بود که چه تغییراتی ایجاد کنیم تا شاهد تغییر ریل باشیم و مهم‌ترین تغییر، تغییرات فناورانه بود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در این راستا فرصتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این عرصه پدید آمد، پس از آن مهم‌ترین مسئله جهان اسلام، مسئله غزه است که در آن هزاران اسنان به دست شیادان به شهادت رسیدند.

وی گفت: در این دوره از نمایشگاه برای موضوعات نشریات، مجلات و رسانه‌های کودک که تضعیف شده بودند بخش خاصی در نظر گرفتیم و نکته دیگر انسان رسانه‌ها و کسانی هستند که خارج از رسانه‌ها تولید محتوا می‌کنند و امسال سه فضای اشتراکی بزرگ برایشان در نظر گرفتیم.

مهدی‌پور یادآوری کرد: در این نمایشگاه ۲۸۰ غرفه و ۴۵۰ رسانه اعم از خبرگزاری‌ها نشریات، روزنامه‌ها و پایگاه‌های خبری حضور داشتند که بخش اعظم میزبانی از نمایشگاه به عهده این گروه بود.

وی با بیان اینکه لازم به ذکر است ۲۱ رسانه خارجی حضور داشتند و موفق شدیم در این ۴ روز بیش از ۳۲ نشست تخصصی با حضور نخبگان برای آسیب‌های مختلف حوزه رسانه برگزار کنیم، تصریح کرد: همچنین از پیشکسوتان حوزه رسانه تقدیر شد و در یک ابتکار عمل جدید فعالان و مدیران رسانه‌های استان‌ها را دعوت کردیم تا در نمایشگاه حضور پیدا کنند و حدود ۲۰۰۰ نفر از استان‌های مختلف حضور داشتند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد: بیش از ۲۰ نشست خبری با حضور سخنگویان مختلف دولت در نمایشگاه برگزار شد و صدها مناظره سیاسی مرتبط با انتخابات در موقعیت‌های مختلف در غرفه‌ها و برخی محیط‌های بیرونی با حضور همه سلایق و گروه‌ها برگزار شد و یکی از نقاط قوت این اتفاق در نزدیکی انتخابات مجلس، تعاملی بود که بین اصحاب رسانه و کنشگران سیاسی شکل گرفت.

مهدی‌پور یادآوری کرد: همچنین هر روز در نمایشگاه به مناسبت این ایام موقعیتی برای برنامه‌های مذهبی و برگزاری جشن در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه امید است در سال آینده این نمایشگاه در فصل پاییز برگزار شود، عنوان کرد: تا سال ۱۳۸۶ این نمایشگاه با نمایشگاه کتاب بود اما پس از آن به‌صورت جداگانه برگزار و شش سال وقفه در آن ایجاد شد.

کد خبر 730077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.