«عدالت‌محوری» رویکرد مدیریت شهری برای تحقق شهر اسلامی

شهردار اصفهان با بیان اینکه اسلامیت حرکتی پیوسته به سمت بی‌نهایت است و هرچه تمیزتر و عدالت‌محورتر باشیم، در مسیر داشتن شهر اسلامی گام نهاده‌ایم، گفت: رویکرد مدیریت شهری نیز به سمت تحقق این مهم در شهر بوده و در این راستا تلاش زیادی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده در بازدید از غرفه خبرگزاری ایمنا در بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران اظهار کرد: اسلامیت شهر اسلامی به نسبت تجلی اسماً الهی در شهر است؛ هر چقدر عدالت در شهر برپا و بیشتر جریان داشته باشد، پس به شهر اسلامی نزدیک‌تر خواهد بود.

قاسم‌زاده ادامه داد: ما در شهرداری اصفهان تلاش کرده‌ایم بر این مبنا حرکت کنیم تا توزیع خدمات بر حسب عدالت انجام شود و نظم و نظافت شهر تا آنجا که در حیطه وظایف شهرداری است، به‌صورت اصولی و لازم انجام شود، بنابراین می‌توان گفت که اسلامیت یک حرکت پیوسته به سمت بی‌نهایت است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید این حرکت را در نظر داشته باشیم و ادامه دهیم، زیرا این حرکت توقف ندارد و هرچه منظم‌تر، تمیزتر، عدالت‌محورتر و توانمندتر باشیم، یعنی در مسیر این مهم گام نهاده‌ایم.

شهردار اصفهان اضافه کرد: رویکرد و عملکرد مدیریت شهری به سمت تحقق این هدف در شهر بوده است و حال باید از شهروندان پرسید که آیا آن‌ها نیز از خدمات ارائه شده راضی بوده‌اند؟ و این مسئله‌ای است که شهروندان باید در مورد آن قضاوت کنند.

قاسم‌زاده بیان کرد: نگاه عدالت‌محور در تخصیص بودجه و توزیع خدمات یکی از گزینه‌های مهم و مؤثر برای حرکت در مسیر شهر اسلامی است که مدیریت شهری امروز تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده است.

کد خبر 729972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.