فضای مجازی در آستانه انتخابات باید کنترل شود

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد گفت: فضای مجازی در آستانه انتخابات باید کنترل شود تا مشکلات جبران‌ناپذیری رخ ندهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط‌عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی در جلسه‌ای با موضوع آشنایی با فرایند روز اخذ رأی بازرسی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در دانشگاه امام علی برگزار شد، اظهار کرد: بازرسان انتخابات مستلزم بر رعایت بی‌طرفانه قانون و عمل دقیق به قوانین هستند؛ زیرا آرای مردم امانت است و باید به بهترین وجه امانت‌داری کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد مردم هرگز نباید از بین برود، زیرا اعتماد باشد، پیشرفت و توسعه با همراهی مردم محقق می‌شود، ابراز داشت: امانت‌داری در انتخابات باید مراعات شود، خود مردم تشخیص می‌دهند که آینده کشور را دست چه کسانی بسپارند، ما فقط موظف به تأمین امنیت و آرامش و اعتماد عمومی هستیم.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد با اشاره به اینکه قانون به‌صراحت گفته که وزارت کشور مأمور حسن اجرای انتخابات است، گفت: وزارت کشور از تمامی ابزارهای سخت‌افزاری و نیروی انسانی برای تحقق آن استفاده خواهند کرد که «تأمین آرامش، امنیت و اعتماد عمومی» وظیفه اصلی ما است.

شاه‌حسینی افزود: بازرسی که تسلط بر قانون نداشته باشد نمی‌تواند بازرسی کند، قانون‌خوانی و قانون‌دانی مهم است.

وی همکاری فرمانداران استان یزد در مورد فراهم‌کردن بسترهای لازم برای انتخابات پیشرو را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مردم استان یزد در انتخابات ادوار گذشته بیشترین حضور و مشارکت را رقم زده‌اند.

رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان یزد تأکید کرد: وظایف و فعالیت هیئت بازرسی و نظارت بر انتخابات باید برای مردم به طور کامل تبیین شود و به عبارتی باید ارتباطی دوسویه و مستمر در این زمینه وجود داشته باشد؛ زیرا اگر این ارتباط و اطلاع‌رسانی برقرار و موردتوجه باشد؛ مردم نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف موارد را به هیئت‌های نظارت و بازرسی بر انتخابات اطلاع می‌دهند.

شاه‌حسینی در بخش دیگر سخنان خود به وظایف سربازرسان و بازرسان نیز اشاره داشت و افزود: سربازرسان به طور عمده محیط‌های بیرونی شعبات اخذ رأی و نظارت بر عملکرد بازرسان، پاک‌سازی محیط و حضور به‌موقع در شعبات اخذ رأی، تکمیل به‌موقع چک‌لیست‌های ابلاغی از سوی هیئت مرکزی انتخابات و ارسال به ستاد انتخابات وزارت کشور از عمده‌ترین وظایف سربازرسان است.

وی رصد فضای مجازی در آستانه انتخابات را بسیار ضروری دانست و افزود: این فضا باید کنترل شود تا مشکلات جبران‌ناپذیری رخ ندهد.

به گزارش ایمنا، این جلسه با حضور اعضای هیئت بازرسی انتخابات استان، فرماندار یزد، مدیران دستگاه‌های اجرایی و بازرسان و سربازرسان شهرستان یزد برگزار شد.

کد خبر 729847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.