پرسنل روزمزد و حجمی سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه اصلاح قرارداد و ساماندهی شوند

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: نیروهایی در سازمان آرامستان‌های شهرداری علاوه بر وجود سختی در کارهای خود به صورت روزمزد و حجمی‌، بدون بیمه تأمین اجتماعی در حال خدمت هستند که شهرداری باید در اسرع وقت در راستای تأمین امنیت شغلی این پرسنل زحمتکش اهتمام ویژه داشته باشد.

احد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌غربی با اشاره به تداوم بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری ارومیه و با اشاره به ضرورت توجه ویژه به فعالیت‌های حوزه خدمات شهری در کنار پروژه‌های عمرانی اظهار کرد: نگاه قطره‌چکانی به خدمات شهری در سال‌های گذشته در تخصیص بودجه‌بندی موجب بروز مشکلات و کم و کاستی در ارائه خدمات به شهروندان در شهر شده است که باید در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری نگاه ویژه‌ای به این حوزه شود.

وی با اشاره به ضرورت طراحی شهر با مبنای انسان‌محوری نه بر پایه ماشین‌محوری افزود: فعالیت‌های شهرداری اساساً فقط اجرای پروژه‌های عمرانی نیست و در کنار انجام آن‌ها باید توجه ویژه به فعالیت‌هایی در حوزه خدمات شهری و فضاسازی و ایجاد محیطی نشاط‌آور و آرامش برای شهروندان باشیم.

عضو هیئت رئیسه و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در بخشی از سخنان خود با اشاره به تغییر سیاست‌های تدوین بودجه سازمان‌های خدمات شهری و خروجی محور بودن این سیاست‌ها گفت: امروز دهکده ساحلی «چی‌چست» یکی از بزرگترین ظرفیت‌های بزرگ نشاط‌آفرینی برای شهر ارومیه بوده که با توجه به هزینه‌کرد میلیاردی بلاتکلیف مانده است.

یوسفی با اشاره به ظرفیت بالقوه اقتصادی و گردشگری دهکده «چی‌چست» ادامه داد: جذب شهروندان به آن مکان تفریحی باید بررسی شود؛ چرا که این دهکده با توجه به داشتن پتانسیل لازم برای جشنواره‌ها، شهربازی و گردشگری نتوانسته است در حوزه خدمات‌رسانی به همکاران و شهروندان موفق عمل کند.

یوسفی با اشاره به روحیه‌دهی و انگیزه‌بخشی به مناطق و سازمان‌های فعال در حوزه درآمدزایی بیان کرد: در راستای ایجاد انگیزه در بین سازمان‌ها و مناطق شهرداری و مدیریت هزینه‌کرد آن‌ها، سرعت برگشت درآمدهای سازمان‌ها از خزانه شهرداری به حوزه مالی آنها باید در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری اتفاق بیفتد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود از بعد نیروی انسانی و خدماتی در سازمان آرامستان‌های شهرداری ارومیه اظهار کرد: ساماندهی نیروهای انسانی سازمان آرامستان شهرداری ارومیه با توجه به سختی کار آنان و اصلاح قراردادها و ساماندهی نیروی انسانی در دستور کار قرار گیرد.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه با ابراز تأسف از عملکرد حوزه نیروی انسانی در رابطه با ساماندهی نیروهای روزمزد سازمان آرامستان‌ها تصریح کرد: نیروهایی در سازمان آرامستان‌های شهرداری علاوه بر وجود سختی در کارهای خود به صورت روزمزد و حجمی‌، بدون بیمه تأمین اجتماعی در حال خدمت هستند که شهرداری باید در اسرع وقت در راستای تأمین امنیت شغلی این پرسنل زحمتکش اهتمام ویژه داشته باشد.

یوسفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توجه به تفکیک و محل دفن زباله از اولویت‌ها و دغدغه‌های حوزه پسماند شهری است که باید در بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری آورده شود، یادآور شد: امروز با توجه به کمبود نیروی انسانی در سازمان مدیریت پسماند شهری هر یک نفر پاکبان به ازای سه پاکبان در حال خدمت با کمترین حقوق است که باید به این موضوع نیز نگاه ویژه‌ای شود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: امروز با مطالعات کارشناسانه، برون‌سپاری ناحیه‌های موجود به بخش خصوصی و ادغام نیروهای نواحی می‌توان کمبود نیروی انسانی پسماند را جبران کرد.

کد خبر 729413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.