سونامی سالمندی گیلان را تهدید می‌کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه خدمات مطلوب سلامت‌محور به جمعیت سالمندان ضرورت دارد، گفت: اقدامات کمی و کیفی خدمات سلامت‌محور به سالمندان باید با دقت بیشتری ارائه شود، چراکه سونامی سالمندی، استان گیلان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمدتقی آشوبی صبح امروز _دوشنبه سی‌ام بهمن_ در نشست کمیته حمایت از جمیعت سالمندان گیلان در سالن اجلاس حوزه ریاست با بیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور بوده و شمار جمعیت سالمندی در آن پیوسته در حال گسترش است، اظهار کرد: ارتقای سلامت جسمی و روحی سالمندان یکی از ضروریات است.

وی با بیان اینکه خدمات مطلوب سلامت‌محور به جمعیت سالمندان ضرورت دارد، افزود: اقدامات کمی و کیفی خدمات سلامت‌محور به سالمندان باید با دقت بیشتری ارائه شود؛ چراکه سونامی سالمندی، استان گیلان را تهدید می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه امکانات زیرساختی برای سالمندان به‌ویژه خدمات درمانی و مراقبتی از آن‌ها در جامعه فراهم نیست، خاطرنشان کرد: زادآوری در گیلان بسیار کم و آینده جمعیت سالمندی، بسیار مخاطره‌آمیز است.

آشوبی با تاکید بر ضرورت راه‌اندازی کلینیک جامع سالمندی در گیلان اضافه کرد: ساماندهی سالمندان پرخطر و حمایت از آن‌ها یکی از الزامات فوری و اساسی در گیلان است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کلینیک جامع سالمندی در کلینیک ویژه تخصصی شهدای سلامت در دستور کار قرار گرفته است، گفت: برای ارائه خدمات درمانی و مراقبتی از سالمندان به‌صورت یک بسته خدمتی جامع به آن‌ها برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 729407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.