کمبود بحرانی پرستار در بیمارستان‌های دولتی دانمارک

سیستم سلامت دانمارک با بحران کمبود پرستار در بیمارستان‌ها مواجه است، زیرا آن‌ها ترجیح می‌دهند که در کلینیک‌های زیبایی کار کنند. این امر به بروز فاجعه‌ای چشمگیر در بخش بهداشت و درمان سراسر کشور منجر شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان پرستاران دانمارک اعلام کرده است که پرستاران با وجود آگاهی از مواجهه کشور با بحران کمبود کارکنان در بیمارستان، به کار کردن در کلینیک‌های زیبایی روی می‌آورند و این اقدام را ناشی از حقوق پایین و شرایط کاری دشوار در بیمارستان‌های دولتی می‌داند. اداره ایمنی بیمار دانمارک نیز از دو برابر شدن تعداد پرستارانی خبر داده است که طی کمتر از سه سال اخیر برای کار به درمانگاه‌های زیبایی مراجعه کرده‌اند. در حال حاضر ۶۶۲ پرستار در دانمارک در بخش مراقبت‌های زیبایی مشغول به کار هستند، حال آن‌که در سال ۲۰۰۸ تنها ۳۰ پرستار زیبایی در این کشور اسکاندیناوی وجود داشت.

اقتصاددانان سلامت این وضعیت را یک فاجعه چشمگیر برای سیستم بیمارستان‌های دولتی دانمارک می‌دانند، به‌ویژه که تخمین زده می‌شود این کشور در شرایط فعلی برای تکمیل کادر پرسنل بیمارستانی خود به چهار تا پنج هزار پرستار در بیمارستان‌های خود نیاز دارد و کمبود پرستار در بیمارستان‌ها موجب شده است بیماران دانمارکی با زمان انتظار طولانی‌تری برای دریافت خدمات درمانی مواجه باشند. این امر در بعضی موارد می‌تواند بیماران را با خطر مواجه کند.

کمبود بحرانی پرستار در بیمارستان‌های دولتی دانمارک

روی آوردن به بخش زیبایی برای شرایط کاری بهتر

سازمان پرستاران دانمارک معتقد است افزایش تعداد پرستارانی که به درمانگاه‌های زیبایی روی می‌آورند، نشان می‌دهد که آن‌ها خواهان حقوق و شرایط کاری بهتر هستند. طبق گزارش سازمان، حقوق اولیه برای یک پرستار تازه فارغ‌التحصیل شده در درمانگاه‌های زیبایی دانمارک حدود ۴۷۰۰ یورو در ماه، ساعات کاری منظم و آرامش محیط بیشتر است و مقایسه آن با درآمد ۳۷۷۵ یورویی برای پرستاران مشغول در بیمارستان‌ها با ساعات کاری نامنظم و شرایط پیچیده‌، به‌خوبی دلیل تمایل پرستاران به ترک بیمارستان‌ها و روی آوردن به محیط کاری مراکز زیبایی با شرایط بهتر را نشان می‌دهد.

پرستاران دانمارک معتقدند که حصول اطمینان از وجود تعداد کافی پرستار در سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی کشور مسئولیت فردی آن‌ها نیست و سیاستمداران دانمارکی، مسئول عملکرد بیمارستان‌ها هستند.

کد خبر 729299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.