همکاری با چینی‌ها در حوزه مسکن تنها در زمینه سرمایه‌گذاری بافت فرسوده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به موارد مطرح شده درباره ساخت مسکن توسط چینی‌ها گفت: چینی‌ها تنها در خصوص سرمایه‌گذاری در بافت فرسوده همکاری می‌کنند و موضوع کارگر، مهندس، فناوری و کارخانه چینی به‌هیچ‌وجه مطرح نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری شهرداری تهران، حمیدرضا صارمی امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن‌_ در حاشیه دویست و شانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نرخ عوارض سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: عوارض ساختمانی سال ۱۴۰۳ شهرداری تهران طبق مصوبه شورای اسلامی شهر حداکثر ۱۹ درصد افزایش پیدا کرد.

وی افزود: سال جاری شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی تلاش کرد بتواند تا حد ممکن برای سال ۱۴۰۳ افزایشی در بخش عوارض نداشته باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه عوارض پروانه‌های تجاری در شهر تهران صفر است و روند افزایشی ندارد، خاطرنشان کرد: عوارض پروانه واحدهای مسکونی و اداری سال آینده حداکثر ۱۹ درصد افزایش خواهیم داشت.

صارمی با اشاره به اینکه برای بافت فرسوده در محور جنوب انقلاب تا طبقه چهارم ۱۰۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود، اضافه کرد: در محور شمال میدان انقلاب تخفیف عوارض برای سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد است.

وی با بیان اینکه در مساحت‌های بالای ۲۰۰ متر مربع نیز ضریب افزایش خیلی ناچیز خواهد داشت، تاکید کرد: عوارض در مساحت‌های پایین از ۲۰۰ متر مربع به نحوی است که فشاری به مردم وارد نشود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران ادامه داد: نکته مهم در تعیین نرخ عوارض سال جاری این است که تلاش شده است تا عدالت فضایی در جغرافیای مناطق تهران رعایت شود، به عنوان اگر کسی در منطقه ۱۵ پروانه ساختمانی بگیرد، عوارض تقریباً به صفر می‌رسد.

صارمی ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۲ هزار و ۸۰۰ مورد پروانه شهرسازی و ساختمانی صادر شده است.

وی با اشاره به همکاری با چینی‌ها در حوزه ساخت مسکن، گفت: طرف چینی درخواست کرده است که سرمایه‌گذاری کند، اما در موضوع مسکن به دلیل تکنولوژی ساخت پیشرفته، فراهم بودن مصالح ساخت و توانمندی مهندسی بالا به طرف خارجی نیاز نداریم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران افزود: تنها موضوعی که با چینی‌ها مذاکره شده و در حال بررسی است سرمایه‌گذاری چینی‌ها در ساخت مسکن در بافت فرسوده است که این مذاکرات بعد از سال نوی چینی برگزار می‌شود؛ بنابراین کار چینی‌ها تنها سرمایه‌گذاری است و کارگر، مهندس، فناوری و کارخانه چینی به‌هیچ‌وجه مطرح نیست.

کد خبر 729177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.