دست‌فروشان شب عید در ۲ مکان دائمی و موقت مستقر می‌شوند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: افرادی که شب عید کسب‌وکاری ندارند با استفاده از موقعیت بازار موجب سد معبر می‌شوند؛ بنابراین مقرر شده است این افراد در دو مکان (موقت یا دائمی) مستقر شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تهران، مهدی چمران امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن‌_ در حاشیه دویست‌وشانزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دست‌فروشی شغلی نیست که بتواند پروانه دریافت کند، اظهار کرد: کسانی که در سختی و تنگنا هستند به دست‌فروشی روی می‌آورند و در مواردی زمینه آزار مردم فراهم می‌شود، البته مردم نیز از دست‌فروشان خرید می‌کنند.

وی افزود: افرادی که شب عید کسب‌وکاری ندارند با استفاده از موقعیت بازار باعث سد معبر می‌شوند؛ بنابراین مقرر شده است این افراد در دو مکان (موقت یا دائمی) مستقر شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه خودروهایی با پلاک شهرستان‌ها نباید در تهران فعالیت کنند، خاطرنشان کرد: برخی رانندگان در اتومبیل خود استراحت می‌کنند که تعداد بالای این خودروها منجر به ازدحام می‌شود.

چمران ادامه داد: معاینه فنی این خودروها در سایر شهرستان‌ها مطابق با معاینه فنی استاندارد در تهران نیست؛ بنابراین خودروهای دودزا در این شهرها معاینه فنی می‌گیرند و در تهران تردد می‌کنند؛ بنابراین باید به صورت مشخص روی این معضل کار شود.

وی با بیان اینکه انتقال فناوری و کمک به سرعت‌بخشی در ساخت‌وساز مسکن ایرادی ندارد، ادامه داد: مدتی از نیروهای ترکیه برای سرعت گرفتن ساخت‌و ساز استفاده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: به دیگر کشورها برای مسکن‌سازی نیاز نداریم و تنها می‌توان از فناوری استفاده کرد، البته زمانی وزارت دفاع ساخت سریع را انجام داد که دنبال نشد.

چمران افزود: قرارداد مالی ساخت‌وساز مسکن میان شهرداری و چینی‌ها باید در شورا تصویب شود، اما سازوکار استفاده از این ظرفیت باید توسط سازمان‌های متولی دنبال شود.

وی با بیان اینکه نمایش جنایات داعش خوب است، اما انجام آن در مترو باید بررسی شود، اظهار کرد: باید اندازه نگه داشته شود و شاید اجرای جنایات داعش در همان حد و اندازه صحیح نباشد.

کد خبر 729081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.