صفر تا صد شارژ کالابرگ الکترونیک

مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های امروز _یکشنبه بیست‌ونهم بهمن ۱۴۰۲_ را در ادامه می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسانه‌های آزاد، روزنامه‌ها و مطبوعات در هر جامعه‌ای از ارکان توسعه و دموکراسی به‌شمار می‌آید، بر این اساس خبرگزاری ایمنا، مرور عناوین مطبوعات کشور را به صورت روزانه در دستور کار خود دارد.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز خود با تیتر «ناکامی در جنگ رجوع به خرابکاری» نوشت: ردپای طراحان عملیات خرابکارانه اخیر در خطوط لوله گاز ایران باز هم به تل‌آویو رسید. چهارشنبه هفته گذشته بود که منابع خبری از انفجار دو خط لوله گاز در نزدیکی شهر بروجن، در استان چهارمحال و بختیاری خبر دادند؛ اتفاقی که بلافاصله معلوم شد حاصل یک عملیات خرابکارانه از سوی دشمنان بوده که به ایجاد اخلال در توزیع گاز در حداقل پنج استان ایران انجامید.

هم‌زمان با این انفجارها جواد اوجی، وزیر نفت اعلام کرد که انفجارهایی هم در شبکه خطوط انتقال گاز سراسری در سه منطقه در استان فارس رخ داده است. او این انفجارها را در راستای برنامه دشمنان خواند و گفت که تصمیم‌شان بر این بوده که جریان گاز را در فصل زمستان در تعدادی از شهرهای بزرگ و استان‌های کشور به صورت کامل قطع کنند. سه روز پس از این اتفاق رسانه امریکایی «نیویورک‌تایمز» به نقل از دو مقام غربی گزارش داده است که حملات چند روز گذشته به دو خط عمده انتقال گاز در ایران کار اسرائیل بوده است. یک روز پس از انفجار خطوط گازی، یک کارخانه تولید مواد شیمیایی در شهر قدس تهران هم دچار انفجار شد که «نیویورک‌تایمز» این حادثه را نیز حمله خرابکارانه خوانده و آن را هم به اسرائیل مرتبط کرده است.

صفر تا صد شارژ کالابرگ الکترونیک

روزنامه کیهان در صفحه نخست امروز خود با تیتر «آقای ظریف تا دیر نشده پوزش بخواهید!» نوشت: دیروز آقای ظریف، وزیر سابق امور خارجه در یک نشست دانشجویی که با عنوان «‌نظم جدید در دنیا» برگزار شده بود، گفت: «‌موشک مهم است به اباالفضل مهم است، به خدا مهم است. اما مردم مهم‌تر هستند»! این بخش از سخنان ایشان به‌گونه‌ای است که انگار تلاش متخصصان نظامی ایران برای ساخت موشک، به معنای کم‌اهمیت! دانستن مردم است! و در این میان، ساخت و تولید موشک، بااهمیت‌تر از مردم تلقی و تصور شده است! باید از ایشان پرسید؛ آقای ظریف چه کسی گفته است موشک مهم‌تر از مردم است که جنابعالی احساس تکلیف کرده‌اید این تلقی را به زعم خود اصلاح کنید؟! مگر «‌موشک» و «‌مردم‌» در دو نقطه مقابل و متضاد با یکدیگر قرار دارند که توجه به یکی از آن دو به معنای کم‌اهمیت دانستن دیگری باشد؟! موشک برای حفظ جان مردم است. مگر برای شما، جان و مال و نوامیس مردم اهمیتی ندارد؟! اگر این‌گونه نیست، چرا توان موشکی را که برای حفظ جان مردم است، از اهمیت دادن به مردم تفکیک می‌کنید؟! آن‌هم در دنیایی که قدرت‌های وحشی نظیر آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی بارها نشان داده‌اند که به خون مردم ایران تشنه‌اند و اگر از توانمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران که برخورداری از موشک‌های دوربرد و مدرن از جمله آنهاست، بیم نداشتند تاکنون بارها خاک میهن اسلامی را شخم زده و مردم این مرز و بوم را به خاک و خون کشیده و از میان برداشته بودند. آیا غیر از این است؟! آیا آنچه امروزه در غزه شاهد آنیم برای آقای ظریف درس‌آموز نیست؟!

صفر تا صد شارژ کالابرگ الکترونیک

روزنامه جوان در صفحه نخست امروز خود با اشاره به رونمایی از ۲ سامانه ضد بالستیک و پدافند هوایی، تیتر «دست بلند ایران با «آرمان» و «آذرخش»» نوشت: با رونمایی از دو سامانه تاکتیکی پدافند هوایی برد بلند «آرمان» و سامانه پدافند هوایی برد کوتاه «آذرخش»، توان دفاعی کشور بار دیگر دست برتر خود را در شبکه پدافندی به رخ کشید. به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سامانه تاکتیکی پدافند هوایی برد بلند «آرمان» و سامانه پدافند هوایی برد کوتاه «آذرخش» که به همت متخصصان وزارت دفاع در سازمان‌های صنایع هوافضا و صنایع دفاع این وزارت خانه ساخته شده است، رونمایی شد.

سامانه پدافند هوایی برد بلند آرمان در دو نسخه با رادارهای متفاوت ارائه شده که یک مدل از این سامانه دارای رادار پسیو و مدل دیگر با رادار اکتیو ارائه شده است. موشک‌های به‌کار رفته در سامانه پدافند هوایی آرمان از نوع صیاد- ۳ است که قابلیت مقابله همزمان با شش هدف را در فاصله‌های ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتر دارد. همچنین سامانه آذرخش یک سامانه پدافند هوایی برد کوتاه است که همزمان از رادار و سامانه الکترو اپتیکی برای کشف و رهگیری هدف استفاده می‌کند. سامانه موشکی آرمان، توان تقابل همزمان با شش هدف را در فاصله‌های ۱۲۰ تا ۱۸۰ کیلومتر دارد و سامانه موشکی آذرخش نیز می‌تواند در انواع شرایط آب و هوایی تا برد ۵۰ کیلومتری با چهار موشک آماده به شلیک اهداف را شناسایی و منهدم کند. این سامانه‌ها، چون بر یک خودرو سوار هستند، تاکتیکی و چالاکند و قابلیت حمل و جابه‌جایی سریع دارند. با ورود سامانه‌های جدید به شبکه پدافندی کشور، توانمندی دفاع هوایی جمهوری اسلامی ایران را به صورت قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

صفر تا صد شارژ کالابرگ الکترونیک

روزنامه وطن امروز در صفحه نخست امروز خود با تیتر «حساس شو عزیز!» نوشته است: ۱۱ روز تا برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری باقی مانده است. نظرسنجی‌های مختلفی پیرامون میزان مشارکت انجام شده است که داده‌ها و نتایج نزدیک و مشابهی را نشان می‌دهند. یکی از گزاره‌های قابل توجه در انتخابات «اطلاع از زمان انتخابات» است، این گزاره گویای میزان درگیر شدن مردم با موضوع انتخابات است. آخرین نظرسنجی‌هایی که دهه اول بهمن‌ماه انجام شده است، نشان می‌دهد تقریباً نیمی از مردم هنوز با موضوع انتخابات درگیر نشده‌اند و انتخابات برای آنها مساله نیست. اگرچه تبلیغات محیطی هنوز آغاز نشده و این تبلیغات می‌تواند تأثیر جهشی در نگاه به فرآیند انتخابات در افکار عمومی ایجاد کند اما به نظر می‌رسد بخش عمده این عدم اطلاع به نوع عملکرد رسانه‌ها و انفعال دستگاه‌های برگزارکننده بازمی‌گردد.

صفر تا صد شارژ کالابرگ الکترونیک

روزنامه شرق در صفحه نخست امروز خود تیتر «سراب ثروت، چاله نظارت» را برگزید و با اشاره به پرونده بزرگ کلاهبرداری کوروش کمپانی نوشت: چند روز است ماجرای کلاهبرداری «کوروش‌کمپانی» داغ شده است. البته شرکت «کوروش‌پردازان آی‌سا» با نام تجاری کوروش‌کمپانی شناخته می‌شود. اگرچه شاید تا چند روز پیش عده‌ای حتی نامی از این شرکت نشنیده بودند اما تبلیغات مویرگی و گسترده این شرکت در فضای مجازی به قدری پیش رفته بود که حالا تعداد زیادی از مردم از شهروندان عادی گرفته تا بازیگران، ورزشکاران و القصه بسیاری از سلبریتی‌ها هاج و واج و از این حجم از کلاهبرداری انگشت به دهان مانده‌اند. اواسط ماه جاری بود که خبر کلاهبرداری کوروش‌کمپانی از طریق فروش گوشی آیفون مثل بمب ترکید و اعلام شد که مدیران شرکت از کشور متواری شده‌اند. این شرکت در حوزه بازرگانی تلفن همراه فعالیت داشت و مدعی بود تلفن همراه آیفون را از طریق حذف واسطه‌ها به قیمت ۲۰ میلیون تومان به دست مصرف‌کننده می‌رساند؛ یعنی نصف قیمت جهانی. همین کافی بود تا دلباختگان گوشی آیفون سراسیمه تقاضای این شرکت را لبیک بگویند؛ به‌خصوص که این شرکت برای تبلیغات از چهره‌های سرشناس هم کمک گرفته بود. گفته می‌شود کوروش‌کمپانی در عرض ۱۰ ماه، دو هزار میلیارد تومان به جیب زده است. شیوه کلاهبرداری کوروش‌کمپانی پانزی بود. ترفند پانزی یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه است. در این ترفند، به سرمایه‌گذاران سودهایی برگردانده می‌شود که از بهره‌های متعارف به شیوه‌ای غیرعادی بالاتر هستند.

کسانی ازجمله مهران مدیری، رامبد جوان، شهاب حسینی، علیرضا بیرانوند، هادی چوپان، محسن افشانی، الهام حمیدی، الهام پاوه‌نژاد، مریم مؤمن، هادی ساعی، یوسف تیموری، محسن ابراهیم‌زاده، اکبر عبدی، منوچهر هادی، الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، سهیلا منصوریان، یوسف صیادی، رضا شفیعی‌جم، سیدجواد هاشمی و برخی سلبریتی‌ها با این جریان همراه شدند تا این شرکت ره صدساله را یک‌شبه طی کند. کسانی که حالا خودشان در مظان اتهامند و بعضاً پشیمان.

صفر تا صد شارژ کالابرگ الکترونیک

روزنامه دنیای اقتصاد در صفحه نخست امروز خود با تیتر «صفر تا صد شارژ کالابرگ الکترونیک» نوشت: پس از حذف ارز ترجیحی با تکلیف مجلس، اعطای کالابرگ الکترونیکی در دستور کار دولت قرار گرفت. هدف مجلس از تصویب این موضوع رسیدن کالاهای اساسی با قیمت‌های شهریور ۱۴۰۰ به دست مردم بود. در ابتدا به این دلیل که زیرساخت‌های اجرایی کالابرگ الکترونیک فراهم نبود، یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به‌صورت نقدی پرداخت شد؛ اما پس از مدتی توزیع کالابرگ الکترونیکی از سوی وزارت رفاه آغاز شد. پس از اجرایی شدن چندین مرحله، وزارت رفاه، اعتبار ویژه ۸۰ هزارتومانی را برای مشمولان کالابرگ در نظر گرفت و پس از آن این اعتبار را به ۱۲۰ هزار تومان افزایش داد. همچنین این اعتبار که ابتدا تنها برای دهک‌های اول تا سوم فعال شده بود به مرور زمان به دهک‌های بالاتر نیز تسری پیدا کرد و امروز دهک‌های اول تا هفتم می‌توانند از این اعتبار ویژه استفاده کنند.

پس از گذشت چند ماه آن‌گونه که مسئولان وزارت رفاه اعلام می‌کنند به‌دلیل بالا بودن میزان استقبال از طرح کالابرگ الکترونیکی و اهمیت تحقق هدف تأمین نیازهای غذایی، وزارت رفاه به مناسبت دهه فجر طرح «فجرانه» را اجرایی کرد که از ۱۷ بهمن تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. دو نکته مهم در رابطه با این طرح، افزایش اعتبار اضافه آن از ۱۲۰ هزار تومان به ۲۲۰ هزار تومان است. همچنین تا پیش از این افراد باید حتماً ۲۰۰ هزار تومان از یارانه نقدی خود را صرف خرید اقلام مشمول کالابرگ می‌کردند تا اعتبار ویژه ۱۲۰ هزارتومانی برای آنها فعال می‌شد؛ اما در طرح جدید سه‌ماهه وزارت رفاه، این شرط نیز برداشته شده است خانوار می‌تواند اقلام طرح را در سقف وزنی و کالایی تعریف شده خرید نماید.

صفر تا صد شارژ کالابرگ الکترونیک

کد خبر 729026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.