کشف بیش از ۴۰ میلیارد کالای قاچاق طی سه روز در گیلان / ۵۶ نفر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی گیلان از اجرای طرح سراسری و سه روزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف، ۱۸ خودرو شوتی توقیف و ۵۶ نفر دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان و به نقل از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی اظهار کرد: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به مدت سه روز توسط پلیس امنیت اقتصادی در سطح استان گیلان اجرا شد.

وی افزود: در این راستا با انجام اقدامات فنی، چهار دستگاه موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی، ۶۱ هزار و ۸۹۶ قلم دارو، ۲۷ هزار و ۸۷۱ عدد مواد محترقه، هزار و ۷۸۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، هزار و ۹۹۱ ثوب پوشاک، دو هزار و ۳۸۵ عدد دارو و ۱۰۸ کیلوگرم پودر بدن‌سازی، ۵۲۶ دستگاه تجهیزات رایانه‌ای، ۵۲۶ عدد لوازم جانبی تلفن همراه، پنج هزار و ۵۶۹ لیتر سوخت، یک تن و ۸۴۰ کیلوگرم آرد، ۴۵ تن چوب، ۲۴ تن شن و ماسه، ۴۲ قبضه اسلحه شکاری، ۱۶۱ بسته لوازم دخانی، ۱۲ دستگاه لوازم خانگی، ۴۲۰ قوطی نوشابه انرژی‌زا، ۱۹ رأس دام، ۱۴ دستگاه ابزار صنعتی و دو دستگاه فلزیاب قاچاق کشف شد.

سردار ملکی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کردند از توقیف ۱۸ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق خبر داد و خاطرنشان کرد: در این رابطه ۵۶ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه خبری ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی برای اینکه مردم بتوانند اخبار و اطلاعات خود در خصوص قاچاق کالا و ارز را گزارش دهند، تصریح کرد: برای مانع‌زدایی از مسیر تولید و پشتیبانی از آن، مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی با قدرت و به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 728919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.