بازداشت ۱۷۸ نفر به دلیل همکاری با شرکت‌های هرمی و بازاریابی شبکه‌ای

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از دستگیری ۱۷۸ نفر از فعالان شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و هرمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ عبدالله چولکی اظهار کرد: مرحله هفتم طرح شناسایی و پلمب شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و دسیسه‌های هرمی به مدت شش روز در سراسر کشور برگزار و در جریان آن با تلاش‌های انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی ۱۷۸ نفر از فعالان این حوزه شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۱۰ شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و ۱۰ مکان دسیسه‌های هرمی نیز شناسایی و با حکم قضائی پلمب شد، افزود: برای دستگیرشدگان پرونده‌های قضائی تشکیل و متهمان به همراه پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم، روانه دادسرا شدند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه بیشترین آمار دستگیری و کشفیات مربوط به استان‌های غرب تهران، تهران بزرگ، البرز و خراسان رضوی است، گفت: فعالیت شرکت‌های هرمی طبق قانون ممنوع است و با گردانندگان آنها برخورد خواهد شد.

سرهنگ چولکی خاطرنشان کرد: در این شرکت‌ها وعده پرداخت سودهای کلان بابت معرفی زیر مجموعه که از سوی گردانندگان یا همان لیدرها مطرح می‌شود، پوچ و فریبکارانه است و افراد جویای کار نباید در دام این شیادان بیفتند.

وی اضافه کرد: افراد باید توجه داشته باشند که از پرداختن به فعالیت‌هایی که دریافت سود آن منوط به وارد کردن اعضای جدید است، خودداری کنند و موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

کد خبر 728893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.