رشد ۳۰ درصدی بودجه‌ متروی تبریز در سال ۱۴۰۳

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز گفت: به لحاظ افزایش ۳۰ درصدی، بودجه پیشنهادی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز به ۴۸ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.

یعقوب وحیدکیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان‌شرقی با اشاره به بودجه ۳۷ هزار میلیارد ریالی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز در سال جاری اظهار کرد: به لحاظ افزایش ۳۰ درصدی، بودجه پیشنهادی سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز به ۴۸ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اعتبار اجرای مطالعات خطوط مترو، افزود: برای مطالعه و اجرای خط دو در سال آینده ۳۱ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال و برای مطالعه و اجرای خط سه یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و همچنین برای مطالعه خط چهار نیز ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز با بیان اینکه اجرای خط دو پروژه اصلی این سازمان در سال آینده است، خاطرنشان کرد: فاز نخست خط دو با اعتبار ۱۳۰ هزار میلیارد ریالی در شش‌ماهه اول سال ۱۴۰۴ و تا پایان شورای ششم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وحیدکیا با اشاره به اقدامات سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز در سال جاری تاکید کرد: احداث مسیر و ایستگاه با شش هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و تأمین هم‌زمان تجهیزات سنگین و نیمه‌سنگین برای تمام خطوط مترو تبریز از اقدامات انجام شده سازمان در سال جاری بوده است.

وی در خصوص منابع درآمدی این سازمان در سال آینده، گفت: ۷۰ میلیارد ریال از محل اجاره تأسیسات، ۱۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از محل کمک‌های دولت، یارانه بلیط کمک شهرداری به هزینه‌ها، هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل فروش اموال، پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۱۰ هزار میلیارد ریال فروش اوراق مشارکت منابع درآمدی این سازمان در سال آینده خواهد بود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به سهم پنج هزار و ۵۰ میلیارد ریالی خط یک از بودجه سال آینده گفت: با صرف این اعتبار پیش‌بینی می‌شود، خط یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 728822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.