زندان باید به فضایی برای رشد، تعالی و مهارت‌آموزی تبدیل شود

استاندار کرمانشاه در حاشیه بازدید از زندان مرکزی استان گفت: کسانی که به دلایل مختلف برای گذران محکومیت به زندان منتقل می‌شوند، لازم است با یک فضای آموزشی، رشددهنده و تعالی‌بخش روبرو شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی در حاشیه بازدید میدانی از زندان مرکزی کرمانشاه که با همراهی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه انجام شد، اظهار کرد: زندان یکی از موقعیت‌های تلخ جوامع امروزی است و کرمانشاه هم از این قاعده مستثنی نیست و افرادی به دلایل مختلف عمدی یا ناخواسته دچار جرایم و مشکلاتی می‌شوند که باید برای گذران محکومیت، مدتی را در این مجموعه سپری کنند.

وی افزود: حضور افراد در زندان، دشواری‌ها و سختی‌هایی را برای جامعه، خانواده و خود فرد ایجاد می‌کند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: این دومین باری است که از زندان کرمانشاه به شکل سرزده بازدید می‌کنیم و از نزدیک وضعیت بهداشتی، آموزشی، رفاهی، اقامتی، پزشکی و خدماتی این مجموعه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مجموعه دست‌اندرکاران زندان، تلاش می‌کنند برای هم استانی‌ها و هم‌وطنان ما به لحاظ جسمی و روحی شرایط بسیار بهتری را فراهم کنند و آن‌ها پس از گذراندن دوره‌های آموزشی و مهارتی، با تفکر و تعقل بیشتر دوباره به دامان خانواده و اجتماع برگردند.

صحرایی ادامه داد: تلاش می‌کنیم با همراهی مجموعه‌های مختلف و ارائه مجموعه برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه و برچیدن زمینه‌های ارتکاب جرایم، فضایی فراهم شود که هم استانی‌ها گرفتار جایی مانند زندان نشوند.

وی گفت: مسئولین وظیفه دارند برای ایجاد یک شرایط بهتر در جامعه تلاش کنیم، اما هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین کانون خانواده شود و یک خانواده سالم و با محبت می‌تواند مصونیت زیادی را برای اعضای خود ایجاد کند.

به گزارش ایمنا، استاندار کرمانشاه به شکل سرزده و از نزدیک از وضعیت بهداشتی، آموزشی، رفاهی، اقامتی، پزشکی و خدماتی مجموعه زندان کرمانشاه را بازدید کرد و وضعیت خدمات‌رسانی به زندانیان را بررسی کرد.

کد خبر 728594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.