هشدار نارنجی هواشناسی قزوین / برف و باران در راه است

مدیرکل هواشناسی استان قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره ۱۸ مرکز پیش‌بینی‌ هواشناسی استان خبر داد و گفت: بر این اساس روز جمعه شاهد بارش برف و باران در تمامی مناطق استان خواهیم بود.

یوسف شیخ‌الملوکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور هشدار نارنجی شماره ۱۸ مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به گذر سامانه بارشی از ابتدا تا اواخر روز جمعه ۲۷ بهمن (فردا) شاهد بارش برف و باران با احتمال رگبار و رعدوبرق خواهیم بود.

وی با اشاره به وزش گهگاه باد در نواحی مختلف استان اضافه کرد: با توجه به بارندگی شاهد کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها خواهیم بود و به همین خاطر رعایت احتیاط لازم در رانندگی به ویژه در جاده‌های برون‌شهری و درون‌شهری باید مورد توجه جدی رانندگان قرار بگیرد.

عضو ستاد فرماندهی پاسخ به عملیات بحران استان قزوین همچنین از آب‌گرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها خبر داد و گفت: به همین خاطر مردم به ویژه گردشگران و مسافران باید از اتراق و تردد در حاشیه و حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

شیخ‌الملوکی از احتمال برخورد صاعقه و همچنین خسارت به سازه‌های سبک و موقت خبر داد و گفت: به همین خاطر هم‌استانی‌ها و گردشگران باید از صعود به ارتفاعات و انجام کار در فضای باز به ویژه اماکن و نواحی مرتفع پرهیز کنند و نسبت به محکم سازی تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های سبک و پوشش گلخانه‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: در ضمن حوزه راهداری و همچنین معاونت خدمات شهری شهرداری‌های استان قزوین باید تمهیدات لازم را برای تردد آسان و ایمن خودروها در معابر درون‌شهری و محورهای برون‌شهری اتخاذ و اجرایی کنند.

مدیرکل هواشناسی قزوین یادآور شد: در نهایت هم سازمان جهادکشاورزی باید برای جلوگیری از خسارت به بخش‌های کشاورزی و دامپروری اقدامات پیشگیرانه را انجام دهد.

کد خبر 728538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.