۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸
نرخ تورم در استان قم کاهش یافت

استاندار قم گفت: نرخ تورم در استان کاهش چشمگیری داشته و رتبه قم از ۲۱ به رتبه ۲۷ در کشور رسیده که این اتفاق نتیجه تلاش جدی مدیران استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، سید محمد آقامیری در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم اظهار کرد: تلاش‌های مدیران در طول این چند ماه نتیجه مثبتی داشته و به لطف خدا تورم در قم کاهشی شده است.

وی افزود: هدف بنده و تمامی مدیران این است که تورم قم را به صفر رسانده و استان قم را در کشور به عنوان ارزان‌ترین استان معرفی کنیم.

استاندار قم عنوان کرد: از زحمات اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی به دلیل عملکردی که در حوزه توزیع و نظارت بر بازار گوشت، مرغ و تخم‌مرغ داشتند تشکر می‌کنم، این هفته هم قیمت این محصولات نسبت به نرخ‌های کشوری پایین‌تر بوده است.

آقامیری با اشاره به آخرین وضعیت طرح کاسبان امین تصریح کرد: اقدامات انجام شده در این طرح راضی کننده نیست و ما توقع داریم مردم بیش از این از طرح کاسبان امین استقبال کنند، این طرح صرفاً برای شهر قم نبوده بلکه کاسبان شهرستان‌های جعفرآباد و کهک و بخش‌ها هم می‌توانند در این طرح مهم ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: ما به دنبال کاهش نرخ کالاهای مورد نیاز مردم هستیم ولی در این فرآیند گاهی اوقات موانعی از طرف دستگاهی ایجاد می‌شود که هرگز با آن کنار نخواهیم آمد.

استاندار قم گفت: وقتی برای محصولی قیمتی مشخص می‌شود، کارشناسی شده‌است و همه مکلف هستند روی این نرخ تمرکز کنند.

آقامیری تاکید کرد: ماه مبارک رمضان نزدیک بوده و طبیعی است که مردم در آن ایام به دنبال خرید زولبیا و بامیه هستند، نظر بنده این است از جلسه آینده تعیین قیمت کارشناسی آن را در دستور کار قرار داده تا به یک نرخ معقول برسیم.

وی گفت: تمام واحدها باید با کیفیت درجه یک زولبیا و بامیه را تولید نمایند و کیفیت آن را درجه‌بندی نکنند، در آن ایام نیز تعزیرات گشت‌های خود را چند برابر کرده تا کسی با نرخ بیشتر و یا کیفیت کمتر نفروشد.

استاندار قم ادامه داد: ما در همه محصولات به دنبال ایجاد بازار رقابتی هستیم، که مردم به راحتی به آن دسترسی داشته و کالای مورد نیاز خود را با قیمت مناسب خریداری کنند.

استاندار قم گفت: در صورت ایجاد بازار رقابتی افراد دیگر به دنبال اخلال‌گری نیستند بلکه به دنبال فروش بیشتر با سود مناسب هستند.

آقامیری با اشاره به اینکه اصناف و اتحادیه‌ها در راستای واقعی‌سازی قیمت‌ها باید در کنار دولت باشند، عنوان کرد: در بازار قیمت‌های کاذبی وجود دارد که با واقعیت‌ها فاصله بسیار دارد؛ در راستای رفع این مشکل اتحادیه‌ها و اصناف باید تمام قد در میدان حاضر شده و به مدیریت استان کمک کنند.

وی گفت: کاهش نرخ تورم و نرخ کالاها باید بیش از گذشته در سفره مردم دیده شود تا آنان با آرامش و رفاه بیشتری در استان زندگی کرده و به کالاهای مورد نیاز به راحتی دسترسی داشته باشند.

کد خبر 728259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.