سامانه بارشی قوی به جو کرمانشاه وارد می‌شود

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به انرژی و رطوبت چشمگیر سامانه بارشی جدید گفت: سامانه بارشی قوی به جو کرمانشاه وارد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد زورآوند _سه‌شنبه، بیست‌وچهارم بهمن_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، سامانه‌ای بارشی که از انرژی و رطوبت چشمگیری برخوردار است، از اواسط وقت فردا چهارشنبه تا یکشنبه هفته آینده جو استان را تحت تأثیر قرار داده و به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و احتمالاً رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش که در روزهای پنجشنبه و جمعه، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ علاوه بر آبگرفتگی معابر، رواناب و سیلاب‌های محلی، ممکن است سبب طغیان برخی رودخانه‌ها در سطح استان شود.

سرپرست سازمان هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: با سرد شدن تدریجی لایه‌های زیرین جو، بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها، احتمالاً در مناطق سردسیر نیز به شکل برف مشاهده خواهد شد.

وی ادامه داد: تشدید وزش باد طی ساعاتی از فردا و روز پنجشنبه، ممکن است هوای مناطق مرزی را غبارآلود نماید.

زورآوند خاطرنشان کرد: همچنین، متوسط دمای هوا از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده، به تدریج کاهش خواهد یافت و کاهش دما در روزهای شنبه و یکشنبه محسوس خواهد بود

کد خبر 728045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.