پدیده گرد و غبار باید به صورت فرامنطقه‌ای پیگیری شود

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید گفت: مقابله با پدیده گرد و غبار جنبه ملی و فراملی دارد که باید در سطح کشور و به صورت فرامنطقه‌ای پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی مهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم بهمن_ در حاشیه برگزاری چهارمین نشست هماهنگی شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در سال ۱۴۰۲ که در اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برگزار شد در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: همانطور که پیش‌تر نیز اعلام شد موضوع مقابله با پدیده گرد و غبار یک جنبه ملی و فراملی دارد که باید در سطح کشور و به صورت فرامنطقه‌ای پیگیری شود.

وی با بیان اینکه بعضی موارد در حوزه پدیده گرد و غبار به صورت استانی قابل برطرف شدن نیست، افزود: یکی از پیشنهادهای اداره کل مدیریت بحران استان تهران در خصوص پیگیری این معضل این است که کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در مراحل پیشگیری و آمادگی به صورت دوره‌ای و منطقه‌ای با حضور استانداران و به ریاست سازمان حفاظت محیط زیست در ستاد ملی مورد بررسی قرار بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بر استفاده از ظرفیت‌های حقوقی قانون مدیریت بحران کشور به ویژه مواد ۲۱ تا ۲۳ در اجرای شیوه نامه هماهنگی پیشگیری و مدیریت پدیده گرد و غبار تاکید کرد و گفت: با بهره‌مندی از این پتانسیل، اجرای شیوه‌نامه دقیق‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه استان تهران در حوزه و مواجهه با پدیده گرد و غبار باید به طور خاص پیگیری و دیده شود، تصریح کرد: حتی دستگاه‌های قانون‌گذار نیز برای شرایط استان و شهر تهران تفاوت‌هایی قائل هستند و در خصوص این پدیده اگر بخواهیم استان تهران را با سایر استان‌های دیگر بسنجیم، خطای راهبردی صورت می‌گیرد.

یزدی مهر با اشاره تعیین سطح نمایندگان استانی حاضر در کارگروه خاطرنشان کرد: بعضی از دستگاه‌ها هنوز از ساز و کار کارگروه به خوبی مطلع نیستند و با حضور نمایندگان ثابت پیام کارگروه به درستی به دستگاه‌ها منتقل می‌شود.

کد خبر 727975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.