کلاهبرداری با ترفند درج آگهی در قزوین

فرمانده پلیس فتای استان قزوین از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی کذب در فضای مجازی از کاربران به بهانه فروش مبلمان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ محمدعلی فرهودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین، اظهار کرد: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و مدعی کلاهبرداری از وی به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از طریق سایت دیوار شده بود که در این خصوص موضوع به طور ویژه در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد شاکی پرونده در سایت دیوار آگهی فروش مبلمان را مشاهده و برای ثبت سفارش آن مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلامی که در آگهی درج شده بود واریز کرده، اما پس از پرداخت پول و با تماس‌های بعدی شاکی کسی جوابگو نبوده است، از پلیس فتا درخواست رسیدگی کرد.

رئیس پلیس فتا استان قزوین ادامه داد: با انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی و اقدامات کارشناسی، متهم شناسایی و تحویل مرجع قضائی شد.

فرهودی خاطرنشان کرد: قبل از اطمینان به صحت اطلاعات ارائه شده فروشنده، اقدام به واریز وجه نکنند و حتی‌الامکان ارتباطات و خریدوفروش‌ها را به‌صورت حضوری انجام دهند و از افرادی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری آن‌ها پیش از انجام معامله فراهم باشد و قبل از خرید، کالا را با دقت موردبررسی قرار دهید.

کد خبر 727910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.