آموزش فرهنگ ترافیک در مدارس ابتدایی شهر قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: در راستای ترویج فرهنگ ترافیکی از پایه، در سه پارک ترافیک در سطح شهر برنامه‌هایی برای دانش‌آموزان ابتدایی پیش‌بینی شده است که سال تحصیلی ۱۴۰۳ آن را اجرا می‌کنیم.

علیرضا خلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به اقدامات فرهنگی با موضوع ترافیک اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل آموزش‌وپرورش با همکاری پلیس راهور و سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم به‌منظور آموزش فرهنگ ترافیکی به دانش‌آموزان ابتدایی در سال ۱۴۰۳ منعقد شد.

وی افزود: سه پارک ترافیک بوستان جوان در منطقه دو، بوستان دوچرخه در منطقه ۸ و پارک ترافیک ۱۵ خرداد روبه‌روی بوستان غدیر آماده اجرای آموزش به دانش‌آموزان است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: طبق تفاهم‌نامه دو مدرسه ابتدایی دو روز در هفته از هر نوبت می‌توانند از پارک‌های ترافیک بازدید داشته باشند تا با همکاری پلیس راهور رفتارهای ترافیکی و پیام‌های ترافیکی به دانش‌آموزان آموزش داده شود.

خلیلی ادامه داد: در این پارک‌ها، رفتارهای ترافیکی همچون نحوه عبور عابر پیاده از خیابان، چراغ‌های راهنمایی، استفاده از پل‌های عابر پیاده و عواقب استفاده نکردن از پل‌های عابر پیاده به دانش‌آموزان به صورت عملی آموزش داده خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم مشارکت مدیران مدارس گفت: در صورت مخالفت مدیران مدارس از بازدید دانش‌آموزان، آموزش فرهنگ ترافیکی با حضور پلیس راهور در کلاس‌های درس اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: با اجرای این برنامه در تلاش هستیم آموزش را از سن پایین آغاز کنیم و رفتارهای ترافیکی و فرهنگ ترافیکی را از پایه ترویج دهیم.

کد خبر 727898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.