بهره‌مندی ۲۱ هزار نفر در روستاهای کردستان از نعمت آب شرب سالم

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: ۲۱ هزار و ۶۲۹ نفر در روستاهای استان کردستان در قالب پروژه‌های دهه فجر سال جاری با هزینه‌کرد ۳۸۵ میلیارد ریال از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار برخوردار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، محمد فرهاد اظهار کرد: در دهه فجر سال جاری در شهرستان بیجار پروژه آبرسانی به روستاهای چنگیز قلعه و صلوات آباد به بهره‌برداری رسید که طی آن ۵۶۰۰ متر خط انتقال آب، دو باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت سه لیتر بر ثانیه و چهار باب حوضچه شیرآلات اجرا شد.

وی افزود: در شهرستان بانه پروژه آبرسانی به روستای خوری آباد با هدف تأمین آب این روستای ۶۱۵ نفری افتتاح شد که در این پروژه ۳۰۰ متر شبکه آب و احداث مخزن ۲۰۰ مترمکعبی اجرا شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: دیگر پروژه‌ای که در این شهرستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت آبرسانی به روستای ولی آباد با هدف تأمین آب این روستای ۲۸۰ نفری بود که در این پروژه هشت کیلومتر خط انتقال آب و احداث مخزن ۸۰ مترمکعبی انجام شده است.

فرهاد تصریح کرد: در شهرستان سروآباد نیز پروژه آبرسانی به شهر سروآباد و روستای ترخان آباد، با اجرای یک باب مخزن یکهزار مترمکعبی، دو واحد ایستگاه پمپاژ و چهار کیلومتر خط انتقال طی دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: دهه فجر امسال چهار پروژه آبرسانی روستاهای شهرستان سنندج به بهره‌برداری رسید که طی آن بیش از ۱۴ کیلومتر شبکه و خط انتقال آب و پنج باب مخزن اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در مجموع ۲۱ هزار و ۶۲۹ نفر در روستاهای استان کردستان در قالب پروژه‌های دهه فجر سال جاری با هزینه‌کرد ۳۸۵ میلیارد ریال از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار برخوردار شدند.

کد خبر 727875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.