حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری قزوین تصویب شد

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و مالی شورای اسلامی شهر قزوین از تصویب حقوق، مزایا و دستمزد کارکنان شهرداری قزوین از جمله حقوق، مزایا و دستمزد و حقوق و اجرت کارکنان قراردادی و رسمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، در دومین جلسه بررسی جزئیات بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۳، اعضای شورای اسلامی شهر قزوین به بررسی بودجه بخش واگذاری دارایی سرمایه‌ای و کد فروش اموال غیرنقدی و زمین پرداختند.

در این جلسه اعضای شورا کد درآمدی اموال غیرنقدی و زمین را با هدف ایجاد درآمد و هزینه‌کرد آن در بخش پروژه‌های عمرانی سال آینده را با احتساب شرایط زمین‌های در نظر گرفته شده و قیمت آن‌ها برای فروش بررسی کردند.

همچنین در این جلسه کدهای این فصل درآمدی از جمله فروش اموال غیرمنقول، درآمد حاصل از پیش‌فروش مستغلات شهرداری، واگذاری غیرنقدی اموال غیرمنقول و فروش انواع منقول و اسقاط در این بخش مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر سر بخش واگذاری دارایی مالی بودجه از جمله وام‌های دریافتی، اوراق و اسناد، اوراق مشارکت، تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری بحث و بررسی شد.

در نهایت در آغاز بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۳ اعضای شورای اسلامی شهر قزوین فصول درآمدی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و آن‌ها را با پاره‌ای اصلاحات به تصویب رساندند.

قاسم اللهیاری، دبیر شورای اسلامی شهر قزوین درباره موارد مطرح‌شده و مصوب در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه جزئیات درآمدهای ناشی از عوارض عمومی شامل مالیات بر ارزش افزوده، عوارض بر کالا و خدمات، عوارض خودروهای سواری، عوارض متمرکز فرآورده‌های نفتی، سیگار و شماره‌گذاری)، عوارض بلیت، درآمدهای ناشی از توسعه شهر شامل عوارض زیربنا، عوارض قطع اشجار، عوارض تمدید پروانه ساختمانی، عوارض آتش‌نشانی هنگام صدور پروانه و سایر درآمدهای ناشی از توسعه شهر، پس از بحث و بررسی با پاره‌ای جزئیات مورد تأیید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همچنین سرفصل درآمدهای ناشی از حمل‌ونقل شامل بهای خدمات صدور و تمدید پروانه تاکسیرانی، بهای خدمات ناشی از صدور پروانه شرکت‌ها، عوارض صدور تمدید و تعویض گواهینامه، بهای خدمات سازمان اتوبوسرانی پس از بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: در ادامه بررسی جزئیات درآمدی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۳ درآمدهای ناشی از بهره‌برداری از فضای شهر شامل عوارض نوسازی، عوارض بر جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ مسکونی و غیرمسکونی، درآمد حاصل از ارائه خدمات به شهروندان، عوارض صدور مجوز احداث دکل، آنتن، تأسیسات مخابراتی، عوارض بر مشاغل و حرف، بهای خدمات بهره‌برداری از معابر و فضاهای شهری، عوارض جبران انتفاع مالک و عوارض صدور تمدید و تعویض گذرنامه، عوارض نقل و انتقال قطعی املاک تصویب شد.

اللهیاری تاکید کرد: در بخش درآمدهای ناشی از قوانین درآمد پایدار و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شامل عوارض ناشی از اجرای ماده ۲۳ رسیدگی به تخلفات رانندگی و درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی شهرداری مورد بحث و بررسی و تأیید قرار گرفت.

وی افزود: در سرفصل درآمدهای اختصاصی شامل بهای خدمات استفاده از مراکز رفاهی تفریحی فرهنگی اجتماعی و خدماتی، درآمد هتل، مهمانسرا، مراکز رفاهی شهرداری، درآمد پارک‌ها، درآمد حاصل از فروش گل و گیاه و سایر محصولات، با پاره‌ای اصلاحات به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: بخش جزئیات درآمد خدمات و درآمدهای مؤسسات انتفاعی شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کدهای بهای خدمات آسفالت و لکه‌گیری و ترمیم حفاری، بهای خدمات کارشناسی نقشه‌ها، بهای خدمات صدور معاینه فنی خودرو، بهای خدمات فنی، بهای خدمات پیمانکاری، بهای خدمات سازمان آرامستان‌ها، بهای خدمات آماده‌سازی، بهای خدمات اتباع بیگانه، بهای خدمات جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی، بهای خدمات ایمنی و آتش‌نشانی و سایر بهای خدمات و درآمدهای مؤسسات انتفاعی شهرداری با پاره‌ای اصلاحات مورد تصویب اعضای شورای اسلامی شهر قزوین قرار گرفت.

تصویب کدهای درآمدی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین

ولی چگینی، رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و مالی شورای شهر قزوین نیز درباره موارد مطرح شده در این جلسه گفت: در جلسه دوم بررسی جزئیات بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال ۱۴۰۳ در بخش درآمد حاصل از تأسیسات شهرداری شامل درآمد حاصل از بازیافت زباله، آگهی‌های تجاری و تبلیغات محیطی و سایر درآمد حاصل از تأسیسات شهرداری تصویب شد.

وی اضافه کرد: درآمد حاصل از اموال شهرداری از جمله مال‌الاجاره ساختمان‌ها و تأسیسات شهرداری، درآمد حاصل از مراکز تفریحی و رفاهی، درآمد حاصل از ماشین‌آلات و تجهیزات، درآمد حاصل از بازارهای روز و هفتگی، درآمد حاصل از پارکینگ‌های عمومی درآمد حاصل از فروش محصولات کارخانه آسفالت و سایر درآمدهای حاصل از اموال شهرداری، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با پاره‌ای اصلاحات به تصویب رسید.

رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین از تصویب جلسه درآمدهای حاصل از وجوه سپرده‌های شهرداری هم خبر داد و گفت: کدهای درآمدی یارانه‌ها و کمک‌های اعطایی، خودیاری شهروندان و هدایای دریافتی، هزینه تأخیر و خسارت تادیه چک و سایر درآمدهای اتفاقی که به موجب قانون وصول می‌شود، جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ با پاره‌ای اصلاحات مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت و با پاره‌ای جزئیات تصویب شد.

بررسی و تصویب بخشی از ردیف‌های هزینه‌ای بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین

اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در ادامه بررسی بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین در سال آتی جزئیات بخشی از بودجه هزینه‌ای و هزینه‌های جاری را مورد بحث و بررسی قرار دادند و به بررسی جزئیات بخش اعتبارات هزینه‌ای شهرداری پرداختند.

رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی و مالی شورای شهر قزوین از تصویب حقوق، مزایا و دستمزد کارکنان شهرداری قزوین خبر داد و گفت: هزینه‌های پرسنلی شامل حقوق، مزایا و دستمزد پرسنل و حقوق و اجرت کارکنان قراردادی و رسمی مورد تصویب قرار گرفت و بودجه ردیف مزایای کارگران قراردادی و رسمی افزایش یافت و به تأیید اعضا رسید.

چگینی افزود: در جریان روند بررسی جزئیات هزینه‌ای در کد استفاده از کالا و خدمات شامل مأموریت، خدمات قراردادی اشخاص حقیقی، پرداخت به کارکنان غیرشاغل، واگذاری خدمات شهری، نگهداری و حفاظت از تجهیزات تأسیسات عمومی شهری، حق‌ الزحمه مأموران انتظامی و سربازان وظیفه شاغل در شهرداری، اجرای برنامه‌های آموزشی فرهنگی، ورزشی و مذهبی حسابرسی، اطلاع‌رسانی، حق‌ الزحمه مأموران نگهبان، حق‌ التدریس و حق پژوهش مورد بحث و بررسی و تأیید قرار گرفت.

کد خبر 727806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.