بهره‌برداری از ۴۰ قفس پرورش ماهی در دریای خزر

مدیرکل شیلات مازندران گفت: در هفته‌های آتی برای احقاق اهداف پیش‌بینی شده برنامه، حدود ۴۰ قفس پرورش ماهی در مدار تولید قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، قاسم کریم زاده امروز _دوشنبه بیست‌وسوم بهمن_ در نشست هم‌اندیشی با کارکنان معاونت آبزی‌پروری با بیان اینکه تاکنون ۳۴ قفس در استان در اعماق دریا ماهی دار و در مدار تولید قرار گرفته است، اظهار کرد: در هفته‌های آتی برای احقاق اهداف پیش‌بینی شده برنامه، حدود ۴۰ قفس پرورش ماهی در مدار تولید قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش ماهیان خاویاری، همچنین پرورش ماهی در قفس‌های دریایی اقدامات و فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است که نشان از اراده قوی و جهادی مجموعه نیروهای این معاونت و تلاشگران عرصه شیلاتی استان است، گفت: شیلات مازندران با دارا بودن بیش از سه هزار و ۸۰۰ واحد آبزی پروری و تولید بیش از ۹۵ هزار تن انواع آبزیان پرورشی در منابع آب‌های داخلی، قطب تولید آبزیان پرورشی کشور است.

مدیرکل شیلات مازندران یکی از برنامه مهم و توسعه شیلات استان را توسعه پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی با استفاده از آب دریا و با نگاه تولید محصول شیلاتی اقتصاد دریا عنوان و مطرح کرد: در این راستا طرح‌های مهمی در حال احداث است که امیدواریم با بهره‌برداری آنها جایگاه شیلات مازندران ارتقا یابد.

کریم‌زاده رسیدگی به موقع و در چارچوب قوانین و مقررات امور ارباب رجوع را مهم دانست و خاطرنشان کرد: رفع موانع صدور مجوزها، ارائه تسهیلات به جامعه بهره‌بردار در قالب توسعه مکانیزاسیون و نیز خرید نهاده‌ها، ترویج شیوه‌های نوین آبزی پروری با برگزاری دوره‌های آموزشی و ترویجی باید به جد در این معاونت باید پیگیری شود.

کد خبر 727747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.